12 mars 2010

Rut


Efter en lunch på stan med R och hans kollegor så har vi börjat smått funderat på att skaffa städhjälp 2 ggr i månaden. Hur skönt skulle inte de vara? Jocke tog upp att förmodligen skulle han och hans sambo skaffa de och dom bor på samma/mindre yta som oss och inga barn. Jag tycker om att städa och ha de rent - men känner att jag hellre skulle lägga den tiden på vår familj, då R inte är så förtjust i att städa. Så jag får ju små psykbryt ibland :) Så vi ska fundera på de. Men på söndag ska vi göra en riktig storstädning så här innan förhoppningsvis Mini kommer hem till oss. Det ska bli skönt och rent.

4 kommentarer:

Tova sa...

Haha, ja jag skulle inte heller klaga om man fick lite städhjälp hemma ;) speciellt nu när man har barn och tiden bara rinner iväg om dagarna.
Hoppas ni får en superskön helg!!

unique sa...

hahaha.. jag har redan städhjälp. Min man. Han städar som avkoppling. Sjukt beteende enligt mig.

Allt bra?

Simone/Mjesec sa...

Gud vad jag har funderat på samma sak, även om vi har stor hund och därmed behöver dammsuga vareviga dag men någon som verkligen tar all dammning osv 2ggr i månaden skulle vara så underbart! Speciellt sedan när liten kommer =) Har dock aldeles för dålig koll på hur mycket dte kostar osv :P

Lilly sa...

Tänkte när du skrev om per och pål - så tänkte jag på våran flytt och allt där omkring ;)

(Ja du hjärtat! Det är dock ingenting som jag har dåligt samvete över idag. Jag bor på en underbr plats och tacksam borde jag väl vara?)

Jag älskar dig