20 mars 2010

Händelserik förmiddag


Dagen har faktiskt varit helt underbar, varmt väder, bra sällskap och god lunch med en fika på sidan om hos mina två favorit-tjejer. Satt där i någon timme och bara var och snackade. Vi bestämde en fika hos mig i veckan, så ska komma på något o baka tills dess. Vi hann även med att shoppa lite (trotts vårat shopping förbud) R behövde en ny jacka då dunjackan börjar bli för varm i vårvädret - så blev en jätte snygg mörkbrun skinnjacka och ett par nya jeans till honom. Han är verkligen värd att få lite nytt - då han slängde i princip halva sin garderob förra helgen. Jag fick mig en basebaljacka från GT. GT gillar verkligen att "copa" - man inser ju att dom har snott ganska så mycket från Alexander Wangs kollektion i år & förra året var de ju från Balmains. Men de copas ju en hel del bland budgetkedjorna.

I övrigt är jag extremt irriterad på a-kassan - bara en massa inkompetenta personer där som skickar fel och för dom kan de ta 1-3 månader innan man får svar, men när man ska skicka till dom då får man 8 dagar annars blir det ogilltigt. Åh. Så nu när det har strulat så mycket och jag kanske inte hinner skicka in dessa papper igen, så har min otroligt snälla far bestämt sig för att ge mig ett bidrag istället. Vilket många kan tycka är väldigt bortskämt. Men om han vill så får han de och jag tackar inte nej, va gör man inte för sina barn. Så tack världens finaste pappa

1 kommentar:

Finni sa...

Jag kom just på att jag ju kommer få underhållsbidrag av lillens pappa också, så jag kanske lägger undan hela barnbidraget i alla fall! Jag blev så himla glad för det jag fick när jag fyllde arton, så man vill ju ge dom lite för en bra start på vuxenlivet :)

Några känningar än?? Värsta frågan, jag vet!

Kram