08 mars 2010

38


Nu har vi gått in i v38 (37+0) så nu är bebis "färdig bakad" - så nu kan och får Mini titta ut när som utan att vi behöver ligga på neon eller känna rädsla att allt inte är utvecklat och som de ska. Det känns magiskt, att en liten människa ligger där inne. Fattar inte riktigt än, blir nog när jag ligger där på B.B med värkarna. 93% av min graviditet är avklarad, 20 dagar kvar till BF. Jag mår fortfarande toppen bra men självklart känner jag av värk i rygg och i ben ibland. Fötter och fingrar ser ut som ballonger och det är det jobbigaste för det är inte skönt för fem öre med så mycket vatten i stora delar av kroppen. Men inget att göra åt. Nu ska jag vila inför stundande förlossning - för sen är sömnen ett minne blott ;).

4 kommentarer:

Linda sa...

Milton kom i vecka 38 :) så nu kan det bli när som helst, vad spännande :)

Anonym sa...

Mys Magen! Finast.

Anna sa...

Åh sophie vilken fin mage du har..
Har inte varit in på din blogg på ett tag nu o shit vad magen ser ut att ha vuxit?!
Nu är det snart dax ju..
Guud så mysigt!

Finni sa...

Det är en sjuk känsla det där när man ligger på förlossningen och ska föda ut sitt barn. Herman filmade en del och det finns ett klipp från att Elliott ligger nykläckt på mitt bröst och skriker. Jag blir tårögd varje gång jag kollar på det. Jag var i chock då, men nu efter så blir jag så glad! :) Njut av BBtiden. Önskar att mina hormoner inte varit så konstiga då, för det är verkligen en underbar tid dom första dygnen med sin lilla.

Kram