01 mars 2010

Måndag


Igår så flyttade vi om här hemma. Vi har ju tre stycken hallar, så de finns gott om plats för saker och förvaring. I ena av dessa hallar har vi haft vårat skrivbord - egentligen är den här hallen som ett litet rum - så den passade perfekt där. Men nu när vi ska få tillökning här hemma så har vi nu flyttat om. Spjälsängen har vi ställt in hos oss och flyttat in skrivbordet in till lilla rummet. Så nu använder vi hallen som en avställningsyta för barnvagnen och babyskyddet. Perfekt att få bort dessa saker utan att de tar någon plast. Vi satte även upp en hylla i lilla rummet samt ställde in byrån och hängde upp en spegel som vi hittade här hemma. Hade inte packat upp den, så där fick vi ju en liten vinst :). Nu ska jag bara göra en riktig storstädning här hemma och sedan kan jag slappna av.

I morgon åker min fina mamma till Thailand, så vi hoppas att Mini stannar inne i magen tills hon kommer hem. Så ska jag följa med till flyget och sedan åka hem och baka. På onsdag ska jag äntligen få träffa Therese igen, blir en lunch och mys på stan. På torsdag ska jag träffa Annelie igen, ska bli så kul att kika på hennes mage och höra hur allt går. Hon ligger 1 månad efter och vi har insett att de är lång tid när de gäller magarnas storlek. Sen är de helg igen, veckan kommer gå tok fort som vanligt.

4 kommentarer:

lea sa...

nope fortfarande ingen bebis! kram

Simone/Mjesec sa...

Måste fråga, bad är det för vagn ni har? :D ^^

Sara sa...

Jaså där ser man! :)
Nja, vi pratade ju om att jag inte vill ha någon barnmorskestudent eller någon annan praktikant, men då sa BM att det kan vara positivt ändå, eftersom att man då har extra mycket stöd och de "kollar till en" oftare o så. Det var väl typ det enda som jag inte visste om man säger så. Sen sa hon att det kan hända att det finn manliga ambulanspraktikanter som kan komma in ibland men jag sa att jag inte ville ha några män där inne heller.

Sen pratade hon lite om amning o sånt, hon berättade vad man får lära sig typ.

Simone sa...

Tror vi har kollat på den! :D Men det blev en bebidoo(mins ej namnet på den dock) trehjuling det med, dock bara sittdel (tror det finns liggdel till med men ja med 2 trappor utan hiss är det lättast med lift). Riktigt smidig och härligt :) Så mer eller mindre samma funktioner :) Kan ni ha barnet mot er i sittdelen med?