08 mars 2010

Babbyshower/Brunch


Gårdagen vart super fin, precis som jag trodde. Vid 11-tiden kom jag hem till Maria där hade hon dukat upp den finaste Brunch jag någonsin skådat. Det var så vackert, så vårigt, så härligt. Jag och Angelica var stum. Hon hade gjort en meny som stod på bordet, bara de är ju galet :). Vi blev serverad amerikanska pannkakor med hallon&blåbär med honung på, en jordgubbs-smoothie med linfrön, nypressad apelsin jucie, gott te, hemmagjorda scones med vitchoklad och 2 sorters marmelad och creamchees. Samt hemmagjorda bagels med creemchees, lax, avocado och tomat. Till "efterätt" hade hon gjort de finaste cupcakes jag har sett på länge och färska tropiska frukter och Angelicas goda snickerskakor. Kan jag annat än tillägga att man kändes sig som en prinsessa?

Blev massa prat som vanligt, skratt och mys. Var där i 6h och kunde ha varit där i 6h till. Planering inför kommande månader, blir en spa dag hemma hos Angelica - då måste jag tillägga att hon är utbildad massageterapeut och naturkosmetisk hudvårdsterapeut - så vi kommer ha en lika fin dag som igår. Ibland är man bortskämd med sina vänner. Inget mig emot dock ;). Så nu väntar vi bara på att Mini ska komma hem till oss - så tjejerna får träffa denna lilla krabat. Maria skulle baka tills "min" dag - då hon tyckte att jag inte behövde fixa när jag ska bjuda hem precis efter Bebis. Så jag behöver bara koka vatten.. lyx :). Men ska bjuda igen sen när jag har mer ork. Det är så härligt att alltid ha minst en gång i månaden där vi ses och göra något i massor av timmar. Det ger så mycket, de ger livsglädje. Tack tjejer för igår.

3 kommentarer:

Patricia sa...

vad mysigt!
Babyshowers är bäst :) hade själv en jättebra.
Hoppas mini tittar ut snart, är nyfiken vad det är för filur där inne, hihi!
massa kramar

unique sa...

Härligt med babyshower. Fick du mycket till den lille?

Nu är det verkligen inte långt kvar.. Är skitnyfiken på vem det är som liger där inne

Sandra sa...

Hej Sophie! inte långt kvar nu innan mini kommer! =D spännande. nej, jag ska inte sluta plugga.Dock känner jag att jag behöver ett sommarjobb för att ha råd.. =) kramar