17 februari 2010

V.35


Nu är jag inne i v.35. Känns bra. Snart dags för Mini att komma ut. Helst inte innan. Vill att h*n ska få ruva klart, men gärna på Bf-dagen eller den 26/3 då pappa fyller år. Magen växer på och idag fick Mini ett litet hjärta på magen. Kroppen börjar kännas som en vatten ballong då jag har vatten överallt, ben, fötter, armar, lår, ansikte och fingrar. Men annars helt okej.
Börjar planer in de sista som ska inhandlas till mig och Mini och sen ska jag försöka njuta den sista tiden. Men känner verkligen av att jag är gravid nu, då ryggen värker och ena sidan är helt öm. Men kan ju även beror på de senaste två dagarna - då jag inte har tagit det lugnt.

5 kommentarer:

unique sa...

Den växer ser jag =) Nu är den inte så liten längre, men ack så fin =)

Sara sa...

Oj, men den har ju vuxit rätt mycket den senaste veckan, eller? :) Ser ut så på bilderna. :)

Det är nog ingen fara, men förstår att du är nojig, det skulle jag nog med vara.
Jag har faktiskt inte funderat så mycket på förlossning ännu, kan fortfarande inte fatta att JAG ska gå igenom en förlossning! Men lite har jag ju funderat och det enda jag är orolig över är själva smärtan, de säger ju att förarbetet är värst... men gud vad spännande det kommer bli när man väl är där! =)
Har du funderat nåt än på förlossning?

Sara sa...

Hehe okej. Jag vill bara ha lustgas, men kompisen som nyss fick en dotter sa att hennes smärta så gott som försvann när hon tog EDAn så jag funderar på om jag ska ta EDA jag med ifall det blir för jobbigt. =)

Ja, den rör sig hela tiden, bökar o trycker, sparkar... En riktig vilde :) Mysigt men ibland är det rätt jobbigt, hehe. Eran då?

Tova sa...

Åh så tjusig mage! Och ouch, ta det lugnt nu mot slutet - så lätt att man "överanstränger sig" mot slutet (är ju trots allt en del man vill göra & fixa med) men nu behöver du all vila du kan få ;)
Kramar

Patricia sa...

oohh nu kommer den! MAGEN :D saknar det nu, fastän jag svor varje dag när jag var i v 35 o fram till v 43 som jag gick :S hihi
man glömmer det snabbt, det där tunga o jobbiga..
Njut och ÄT ladda inför förlossningen för den kommer bli jobbigt och superhäftig! :D
kramkram