07 februari 2010

49


Idag är de 49 dagar till Bf. Över 80% av min graviditet är "gjord" och ja, hur känner jag mig?
Mår fortfarande super bra, orkar mycket och äter inte som en häst (än) hehe. Hela min graviditet har varit som en liten dröm, då jag som sagt mått super bra hela tiden. Så jag förutspår sju svåra år exempelvis: 2 veckors övertid och en extremt jobbig förlossning. Om det nu blir så - så kommer jag vara super lycklig för de - för bara Mini kommer ut till oss frisk och väl. Så är vi nöjda som tusan. Jag funderar mer och mer vad de kan vara för en liten filur där inne. Om det är en hon eller han. Dock är jag ganska så säker på att Mini kommer knappt ha någe hår och om de nu finns lite hår - ljust som solen. Det är det enda som känns nästintill 100%igt. I början kändes de väldigt mycket som att de skulle bli en liten pojke men nu har jag fått lite vibbar åt flicka. Ett litet mysterium som kommer visa sig om ett par veckor.

Jag längtar efter vårat barn. Jag känner bara en stor glädje över de hela. Men även en stor förändring, hela vårt liv kommer vändas upp och ner. Men vi tar an den förändringen och ser den som en början på vårt nya äventyr som en liten familj. Spännande, magiskt, tufft, tröttsamt, ljuvt och framförallt kärleksfullt.

3 kommentarer:

Maddy sa...

Åh vad roligt att du hittade till min blogg:) Jag lägger upp gissningen! Jag tror också att det lutar åt den 13 eller ngt där..inte innan iaf! Hur gåre med renoveringen.Måste sätta mig ner och läsa din blogg:)!Så att jag kommer in i det hela;)
Kram

Angelica sa...

Jag är såå glad för eran skull. För allt ni kommer få vara med om och för all kärlek mini kommer ge er. Kan knappt bärga mig själv innan han (klart det är en kille;)) kommer till världen. Men 6 veckor kvar bara, det är helt otroligt vad fort det har gått. Längtar till torsdag! Kram

Patricia sa...

njut njut njut! snart kommer bebisen och då vänds din värld upp o ner! :D
Känner igen mig på pojk o flick vibbarna, trodde ju det var en pojke därinne ända till ett par veckor innan Haylie föddes och vips ut kom en liten tjej :)
Förlossningen gör så himla ont att det inte går att förklara, men det är samtidigt skithäftigt! bara lyssna på kroppen, den säger till när det är dags att krysta och innan dess försök sniffa så mkt lustgas du kan ;) hihi
allt kommer gå galant, ser fram emot bilder på den lille pluttisen :)