03 februari 2010

Kläder

Precis bytt kläder för 44:e gången. Ibland är det trist att vara gravid. Men ändå så inser jag att jag kan ha de mesta av mina kläder än, dock inte jeans och byxor. Men allt annat funkar ganska så bra än så länge. Modet som är idag funkar lika bra för en gravid som en icke gravid. Tunikor, blusar, klänningar, koftor. Igår köpte jag mina första gravid-leggings. Och insåg att de var mycket skönare än vanliga nu när magen är så pass stor. Men jag går gärna i mjukisar, har ett par svarta som ser ut som finbyxor och dessa använder jag ofta när jag ska någonstans med någon fin blus. Som idag. Eller lite sportigare med en wct-jacka. Så bekvämt.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh du har så fin mage vännen! Hoppas ni får en fin morgon dag med mycket mys.

Johanna - nybliven mamma sa...

Låter kanon med byxorna. Inte alls skönt att springa runt i jeans när man är gravid :) grattis till den lille i magen :)