18 februari 2010

Samtal


Blev på sånt bra humör nu. Lilly ringde. Min fina vän. Hon är en av mina äldsta vänner och hon ger mig alltid så bra råd och tips inför min stundande roll som mamma. Hon själv är stolt mamma till världens finaste Elliot. Som i vinter fyller hela 6 år! Tiden går så fort. Kommer ihåg när han låg i hennes mage och vi tog studenten, eller alla de timmar jag fick spendera med dom och när jag fick ha honom som spädbarn medans mamma var hos doktorn. Då gick vi runt på sjukhuset och väntade på mamma, han var alltid så snäll och luktade så där gott som bara spädbarn kan. Jag har lärt mig så mycket genom henne och hennes mammaroll under dessa snart 6år. Jag har verkligen fått öva, känt efter hur det är att vara mamma. När vi bodde ihop så vart han som min egen och jag älskade den känslan. Tack hjärtat!

4 kommentarer:

Sara sa...

Hehe jaså, ja det finns många intressanta trådar där. :P
Vi var på MVC i måndags o då hade den inte fixerat sig, trodde(?) hon. Hon sa att ibland kan de ligga så långt in med huvudet så man inte riktigt känner. Själv känner jag att den sjunkit ner och ibland kan jag känna nåt väldigt långt ner. Sa det till henne o hon sa att det kanske var så att den låg dumt med huvudet när hon skulle känna. Vi får väl se nästa MVC-besök. =) Eran då?

Aha okej. Vad har man mandeloljan till? :)
Nässug (och lite salvor) köpte vi på Babyproffsen.

Gör så! =) Har skrivit om det i min blogg, för typ 2-3 inlägg sen, finns en länk där med.

Anonym sa...

Tack för fina och rogivande ord. Det värmer alldeles extra. Dina meningar blir så talade och det känns i mig! Det gläder mig att du känner så för Elliot. Att han är en del av dig. Du var en av de få människor jag litade på när han var bebisliten. Så, det var för mig en självklarhet att du skulle vara med i allt. Du var den som alltid fanns där. Oavsett. Det är kärlek. Nu ska du själv bli mamma. Och det är bland det störta som händer i livet. Plöstligt blir allt annat stilla som på kort. Allt annat blir så oviktigt. Det är fint. Mäktigt och märkligt. (Iallafall för mig)...

Sara sa...

Ja precis, det finns folk till allt, hehe =)
Jaha okej. :) Vi ska inte dit förrän 1 mars igen, skitlångt ju..... :(

Aha okej. :)
Tvätta i såpa, blir det inte rätt skummigt då? =)

Nä, de kommer och går idag med... men bara när jag rör mig, sitter jag still så avtar det.

Sara sa...

Jo, vi går varannan vecka. Var där i måndags o ska dit om två måndagar igen. Det är ju inte så många dagar i februari så det är bara 11 dagar kvar, men det känns som en evighet, hehe, vill veta NU om h*n fixerat sig. ^^

Aha okej, men hur mycket såpa tog du då då? Tar man för mycket så kanske det blir skummigt?
Kanske skulle ta o testa det. =)
Hade du bara såpa alltså?