23 februari 2010

Tisdag


Tisdag, -31 visar termometern. Så idag får man stanna inne. Så har precis druckit en latte och nu funderar jag på vad jag ska hitta på med. Så jäkla tråkigt att bara vara hemma. Men vägrar gå ut och frysa ihjäl.

N
u när man närmare sig förlossningen så börjar jag funderar på vilket väder de kommer vara här hemma. Bor ju som i Norrland där snön kan ligga kvar ändra fram till slutet av april/början på maj och de kan vara några minus, dock väldigt varm sol. Vi har ju en åkpåse till liggdelen som de är fleec inuti, samt en mysig overall som Mini kommer se ut som en liten isbjörn i. Det borde ju räcka, hoppas man. Vi ska hämta ut liggdelen i helgen, sen är vi klar. Bm imorgon bitti. Nästa gång vi ska ditt kommer vi vara i v.38. Galet. Nya kort på magen tog jag nyss. Den växer på och även mina fingrar och händer som man kan se.. mindre kul.

7 kommentarer:

Sara sa...

Hihi, tack! :) Detsamma!
Folk säger att det är en pojkmage. Men de flesta (även vi) tror att det är en tös. Du då?

Det med vädret har jag också funderat på, här nere brukar inte snön ligga kvar så länge som hos er, men nu är det ju MASSOR med snö och det verkar aldrig försvinna. Usch, tänk om man måste stå o skrapa rutor och sätta sig i en kall bil och så kanske det är halt på vägen. (Fast iofs så får ju Fredrik gå ut o starta bilen i god tid så det hinner bli lite värme o rutorna tinar)

Hur långt har ni till förlossningen?

Anonym sa...

Ja, jag bor nere i Landskrona i skåne och trodde vi skulle ha vårväder tills vår bebis skulle komma beräknat nu 10 mars, men icke, snötäckta gator har vi här nere. Kallt och jävligt :( Inte kul o gå med barnvagnen i vintervädret alls :( Halkrisk! / Nojjig blivande mamma

therese sa...

hejhej:) nu har jag lagt upp några bilder på lägenheten..
när har du bf? förstår att vi ligger ganska nära varandra? :)

Sara sa...

Hehe okej. =)
Har ni gjort ringtestet?

Aha okej, ne det var ju inte så långt då. Vi har typ 40 minuter dit. Men om det skulle vara halt och snöigt så kanske det tar lite längre tid, beror ju på ur väglaget är. Hoppas det är bra!

Vi har en svart Modi classic -06/07. Ni då?
Ja, vi har en insats med "inbyggd" åkpåse, ska ha en fleecefilt i vagnen med tänkte jag. Sen har ju bebis på sig ytterkläder men det är ju svårt att avgöra om det håller värmen eller om det är för lite? Skulle det vara såhär kallt så får man nog ha täcke istället för filt, eller? Vad ska ni ha i?

Moa sa...

Vilken söt mage =) Det börjar verkligen närma sig för er nu, tiden går fort på slutet! Jag gissar på pojke!

Såg att ni har köpt Hemnes-dagbädden; den har vi också tänkt på som extrasäng. Vet du om den är lätt att göra om till dubbelsäng? Enligt Ikea:s hemsida ska man kunna dra ut den?

unique sa...

31 minus??? Stackars jävel hehehe

Sara sa...

Aha okej, vart köpte du det testet, via internet eller var du i USA? Häftigt att det finns såna test. =) Fast det kanske inte är så pålitligt?
Min känsla säger att du får en tös iaf.

Aha okej. =) Aa vi har oxå separat liggdel, eller ja man ställer ju in ligginsatsen i vagnen, tar man ut den så är det en vanlig sittdel.
Aa vi har 4 hjul. Hur menar du med att låsa framhjulet på eran, då går det väl inte köra? Eller menar du när den står still?
"Trehjulingar" är lite mindre och smidigare än "fyrhjulingar" va? :)