14 februari 2010

34 snart 35


Gick ju in i v34 i måndags. Magen växer på. 42 dagar till beräknat datum. Nu väger förhoppningsvis Mini Runt 2 kg och börjar få det riktigt trångt inne i min mage. Börjar känna av det själv då det stramar och det levs runt en hel del. Min kropp känns ändå väldigt smidig och magen är inte allt för bökig dock är de jobbigt att knyta skorna :) Min kropp har samlat på sig en hel del vatten nu och det är inte kul, fötter och fingrar värker på kvällarna. Förlovningsringen går inte ens på fingret längre. Men i övrigt mår jag oförskämt bra, så jag ska inte klaga. Märkerna på magen är från linnet som jag sov i, såg att de ser lite knepigt ut :)


Idag är det ju alla hjärtans dag, vi åt frasvåfflor med grädde och hjortronsylt till lunch och ikväll blir det en god middag med lax och en liten hjärttårtbit. Fick ett jätte fint halsband av fästis i morse. Ett hjärta i silver med 3 diamanter. Ska ha min förlovningsring på kjedjan tills jag kan ha på mig den igen, vilket känns låångt kvar. Min förlovningsring går ju i vitt guld med diamanter. Så borde passa fint ihop, är inte så förtjust i smycken så tycker till och med att de är jobbigt med ringen. Men försöker anpassa mig, då den symboliserar oss och vår kärlek till varandra.
(En i min föräldragrupp ska ha bebis idag så skänker en tanke till henne och alla lycka)

3 kommentarer:

Gisela sa...

Vad kul:) Med mig är det jättebra och det går toppen här nere nu jobbar och står i på veckorna:) Jag kommer hem fredag vecka 12 som det ser ut nu, kan bli tidigare beror på Magnus skola. Åh vad bra att ni mår toppen,:) När jag kommer hem ska vi ses, vart så mycket när jag var hem sist så han aldrig komma förbi:( Tiden springer fortare än man tror. Kramar

unique sa...

vilken st LITEN mage. visst är det skönt att den inte är så stor?

Skitsnyggt sovrum förresten. lila är det nya svarta =)

Sara sa...

Tack, detsamma! Fast du har inte så stor mage va? :) Skönt. :)
Nja, jag är lite svullen i ansiktet o på händerna men benen/fötterna är som vanligt.
Ja, det är rätt jobbigt nu när magen är så stor o tung(!), och så är man (iaf jag) så osmidig nu på slutet, allt går så långsamt när jag ska göra nåt, hehe. :) Hur är det för dig? Hoppas det är bra med er med! :)