17 februari 2010

Onsdag


Vaknade som vanligt när R ska duscha vid åtta snåret. Är en sån som inte kan somna om. Så var bara till att kliva upp, äta frukost och börja baka. Gjorde dubbelsatts av kokostoppar samt en tigerkaka. Så nu ska de vara lugn för kvällen, men ska baka mer imorgon för vi kommer nog ha gäster hela veckan ut. Sen har jag storstädat hela lägenheten och flyttat om lite då vi har placerat andra tvn i vårat rum tillsvidare. Mini´s rum börjar blir mer och mer klart. Nu fattas bara att vi sätter upp en hylla och en vägglampa i form av en blomma och att Barbapappa-klistermärket kommer. Sen så känner i alla fall jag mig nöjd på ett tag. Barnvagn och babyskyddet är på plats där inne, dock har vi inte hämtat ut Liggdelen till vår Teutonia än, då den inte har kommit. Gillar den nya årsmodellen, mer plats i korgen under och nya däck.

Snart är projekt renovering klar och det känns så bra, fast har två delar kvar. Balkongen och badrummet. Badrummet kommer vi dock ta pö om pö. Börjar med nya duschkabinen och nytt handfat+skåp. Balkongen ska jag fixa i vår. Blir lite fina blommor, lyktor och lite pynt och nya dynor till utemöblerna. Känns så galet att vi har hunnit allt detta på bara nån månad, riktigt stolt över oss själva.

1 kommentar:

Sophie mamma till Nellie sa...

Ohja det kan jag tänka mig. Jobbigt att t.o.m vara lat när man är höggravid ju :D

Jag lyckas alltid gör nått fel när jag baka haha :)