24 februari 2010

Burr


Termometern stod på 28 minus och jag låg i sängen och käkade en Isglass. Härligt. Så ska de vara. Solen lyste ju faktiskt ute, så då är de ju glassväder.
R blev hemma från arbetet idag, förkyld är han min älskling. Så vi sov 2-3h på eftermiddagen. Så mysigt. Nu sitter jag och väntar på att middagen ska bli klar. Ikväll ska jag äta vaniljglass med kolasås eller som vi säger här hemma - kolasås med glass. Blir OS på tvn. De får bli denna onsdag.

Tack alla för era peppande svar. Känns skönt att få lite lugnande ord angående min viktminskning.

3 kommentarer:

Sara sa...

ISGLASS? Du är ju inte klok. =)

Hehe ja, det är rätt häftigt faktiskt att magen kan innehålla så mycket och att huden samtidigt är så spänd. Känns som en ballong som snart sprängs om man tar i mer luft. =)

Vi mår bra, men natten var HEMSK! Gud, jag minns att jag tänkte att jag bara ville ha ut bebisen. Jag hade så himla ont i mage/ben och det var skitjobbigt att vända på sig, hur jag än gjorde så hände inget kändes det som, kunde knappt röra mig för att det gjorde så ont. Varför det gjorde ont vet jag dock inte, jag var inte så vaken heller. Hade tydligen väckt sambon flera gånger när jag vände och pustade och stönade.

Kan du sova bra på nätterna? Jag brukar vakna några gånger nu för tiden för att vända på mig men denna natten var som sagt hemsk. Var nära på att börja gråta, ville bara ha ut bebis o bli av med den stora magen. :(

Moa sa...

Jo det går framåt iallafall, det är mycket nytt! Det jobbiga är väl att amma/ byta blöja på natten och tidig morgon när man är trött.
Igår var BVC här och vägde och han går upp fint i vikt, så amningen verkar fungera iallafall =) Tydligen har 2 st par i vår föräldragrupp fått barn redan, vet inte om det var innan mig men iallafall tidigare än beräknat.
Idag var Fredrik på Barnens hus och köpte sittdelen till barnvagnen. Har inte bestämt oss än för om vi ska ha en separat liggdel eller en lift. Tycker att Emmaljungas Quadrolift ser så mysig ut med fällen inuti, men vet inte om den kanske blir liten fort? Å andra sidan så kan man använda den som åkpåse sen i sittdelen. Liggkorgen kan ju bara användas i ca 6 månader sen åker den in i förrådet, det känns onödigt...

unique sa...

Sista veckorna hade jag grymt sug efter glassen sandwich. Brydde mig inte att det var minus grader ute. Jag skulle ha min glass.

Hur länge till ska du jobba?

Tips: Köp en nappflaska och sked att ha hemma om det mot förmodan skulle strula med amningen. En natt hade jag så ont att det bara inte gick. Matade då med sked. Skedar från coop eller maxi är bäst. De på babyland, babyproffsen är för breda.
Nappflaskan fick jag ju ta till då jag blev sjuk