18 februari 2010

Liv


Idag är det jag som spenderar dagen i soffan med duntäcket. Så gött. Förstår inte hur man kan klaga. Njut av allt detta innan bebis kommer ut, så tänker jag. För sen är de slut på sånt här, slut på egentid, slappa och bara vara. Jag tycker att de är underbart att vara gravid, för jag har ett litet liv inom mig, ett liv som växer för var dag som går. Som vi känner, som känner oss. Som kommer bli en egen individ. Våran individ. Om man inte är beredd på viktuppgång, bristningar, krämper, illamående, förbannat ont, ingen fysisk aktivitet på ett par månader - då undrar jag, trodde man att det skulle vara som vanligt? Det är ju bara att acceptera att livet, kroppen är förändrad. Visst inte alltid kul, men som sagt; summan av kardemumman är att man kommer få en liten människa i slutet av resan. Så vem bryr sig i kilon - när man har skapat ett liv!?

(FL- ska man inte sitta på för mycket, blir på dåligt humör haha :) )

3 kommentarer:

Sara sa...

Okej. Själv struntar jag nog i att skriva ett förlossningsbrev, det enda "kravet" jag har är att de ska berätta allt vad som händer (men de gör dem väl ändå) och att jag inte vill ha någon praktikant eller vad man ska säga, de ska vara erfarna och veta precis hur de ska göra med den gång. Annars blir jag nog bara frustrerad om de ska visa o hålla på. :)

Vad är det du ska köpa på apoteket om man får fråga? :)
Själv har jag köpt allt på Willys, eller ja; bindor, amningskupor o såna saker. Kanske har jag missat nåt från apoteket?

Har du beställt en babybox då? =) Det gjorde jag förra veckan, helt gratis! Då får man hem lite smått o gott. :) Man hämtar den på tex Babyproffsen, man kan hämta den samma dag som man beställer.

Patricia sa...

så himla sant! kroppen förändras men det bästa med allt är att man blir väldigt osjälvisk när man får barn, barnet kommer ju helt plötslig före än själv :) det gillar jag mest med att vara mamma och det tror jag du med kommer göra :)
Att känna en liten bebis vrida o vända på sig där inne är underbart! o sen när bebisen kommer ut kommer du kunna tänka tillbaka på vissa stunder då bebisen var busig i magen, kolla på ditt barn o bara tänka "jag visste väl att det var du hela tiden". Svårt att beskriva vad jag menar men jag tror du förstår :)

Njut av dom underbara veckor som är kvar, men glöm inte att livet börjar den dagen ditt barn föds <3

Linda sa...

Så sant så!