12 februari 2010

Köket


K
öket är färdig sen ett tag tillbaka - vi satte och räknade på hur lång tid det tog att bygga själva köket. Vi rev ju ner allt från grunden, allt åkte bort och det blev ett tomt skal. Just då kändes det som att de skulle ta en evighet att få till de nya. Men allt som allt gick de på lite över 1 månad, då leveranserna på de olika delarna var olika. Så vi är otroligt stolta över vad vi har åstadkommit. Men då har svärfar lagt ner säkerligen 150-200 h och sambon nästan lika mycket. Ett kök tar tid, men det är värt allt slit när de är klart.

Bordet har vi slipat och målat själv, stolarna har vi fått av mamma och sedan klätt om dom. Några av mina favorit detaljer är: att diskmaskinen är "gömd", ugnen är på höjden, och att jag fick mitt mosaik kakel. Vi försökte få till ett lantligt men samtidigt lite modernt kök. Där man ska trivas att vara. Jag tycker att vi har lyckats ganska så bra med det hela.

3 kommentarer:

Emma sa...

SJUKT SNYGGT KÖK! Där skulle jag också trivas, haha helt i min smak. :) det blir genast såå mycket mer trevligt att stå i köket om det är snyggt! / Emma & Mini-Me

Linda sa...

Det är verkligen super fin! Jag är lite avis på er :)

unique sa...

Där har ni fan fått till det!!! Så hade jag också velat ha det, men mannen min håller inte med. Vi har precis renoverat. Svart klinker och kakel och högglansiga luckor.

Nä, inte så mycket vatten faktiskt. Visst, svullen var jag, men man såg alltid knölarna vid fötterna hahaha

Har du haft sammandragningar?

Ett tips. Ha MASSA panodil hemma till efter förlossningen. De går åt...