02 februari 2010

Kall Tisdag

Ny dag, lika förkyld men ska trotsa kylan idag. Ska ner på stan och fixa ett papper och sen en fika med finaste Therese. Efter det ska vi storhandla och hem för att påbörja Mini´s rum. Det får bli min dag de. När jag läser mina "gravidbloggar" så har var och varannan fått sina små nu eller är på g. Åh... vill också ha min Mini nu - men det är ett tag kvar som sagt. Känner att det börjar bli lite trångt där inne nu och mycket rörelser - men fortfarande lika snäll som vanliga så inga hårda sparkar. Så det är jag tacksam. Finaste lilla Mini.

Har kikat på några av det saker som ska inhandlas på Ikea i helgen. Blir i alla fall denna dagbädd så vi kan ha besök som kan sova över och om någon av oss behöver sova själv en natt. För att vila upp sig. Sen blir det ju spjälsäng, skötbord och mycket mer - så vi kommer nog hem med ett litet lass.

5 kommentarer:

Anna sa...

Tack för din kommentar Sophie.
Vad glad du gjorde mig..

Åh vad roligt med Ikea. Dagbädden är ju så fin..
Funderar på att åka i slutet av månaden, jag älskar ikeas glas och allt små plock :-)
Ha en bra dag!
Kram

Sara sa...

Tack så mycket! :) Jadå, det går bara bra, förutom att bebis trycker så mycket på revbenen rätt ofta nu. Hur går det med dig o din mage? =)

Tova sa...

Åh, exakt den vita sängen har vi också :) dock används den inte ännu direkt, känns smidigare att ha lillen i vår säng än så länge (han vill ju ammas typ 100 gånger varje natt... haha)

Jo vi har tagit några barnvagnspromenader faktiskt, Elliot sover som en stock i den, men själv känner man sig fortfarande lite "småklumpig" om du förstår vad jag menar ;) känns som alla fattar att man är en ovan nybliven förälder, hihi. men mysigt är det!

Sara sa...

Jag har gått ner lite i min kurva så nu är måttet på 27 (men ligger inte under det normala). Magarna brukar ju sjunka i slutet så det är väl därför. Sen sa BM iofs att hon kunde få måttet lite högre men det "spelade inte så stor roll" som hon sa..... Du då?

Ja, vi har typ bara blöjor kvar att köpa. Ni då?

Har du mycket sammandragningar/förvärkar?

Angelica sa...

Åh vad avundsjuk jag blir, har kollat på hemnes dagbädd i 2 år nu men har ju ingen plats för den. Så du kan skriva upp att jag kommer och sover över ;) Kram