24 februari 2010

Besök hos barnmorskan

Nyss hem kommen från Barnmorskan. Allt gick jätte bra, huvudvärken var inget allvarligt som tur var. Hade dock gått ner 6kg?! Men hon sa att de absolut inte var någon fara. Tog ett 3:e och förhoppningsvis sista blodprov, är negativ vilket är ganska så ovanligt, så då behövs de tre. Mitt blodtryck hade gått upp lite - men det var inge farligt, då mitt inskrivnings tryck var väldigt högt.

Bebis låg nere men huvudet var inte fixerat, hon tyckte att h*n var normalstor i storleken och hade ett jätte fint hjärtljud. Slagen låg på 140 och mitt sf mått var på 33. Så liger perfekt på min kurva. Så nu är jag lugn igen.

- Hm.. är det någon som läser min blogg som har tappat i vikt så här på slutet?

5 kommentarer:

Finni sa...

Ja, FL är ett skämt :P

Oj, jag själv gick typ upp sex kilo den sista veckan kändes det som! Skönt för dig att inte ha så mycket att bli av med sedan :) Sålänge bebis mår bra så är det ju baara skönt!

Sara sa...

Oj, 6 kg! Pratade ni om UL då?
(Jag har inte gått ner iaf)

Aha okej, då förstår jag. Vad har ni för färg på vagnen? =)
Min bästa vän har en teutonia och hon tycker att dom vagnarna är skitbra! Hon har dock en annan modell med 4 hjul, men hon är supernöjd med teutonia, det är hennes andra sån vagn.

Haha, jag känner igen den där känslan om att magen snart ska explodera då man ätit mycket. :D

Simone/Mjesec sa...

Inte gått ner massa nu i slutet, men ligger bara på +1kg nu i slutet av v 32. Och har legat minus förut från startvikten. Aldrig varit några problem :) Barnet tar ju sitt, och du får ju det som blir över ;) Så sålänge bebis mår bra är det ju absolut ingen fara :) Bara lättare att gå ner alla kilon senare ;)

Anna sa...

Hej Tjejen..
Jag har gått upp som mest efter vecka 30.
Men säger BM att det inte är nån fara så ska det väl inte vara det?! :-) Huvudsaken är att man mår ok/bra.
Min syster gick ner i slutet av graviditeten. Varför vet jag inte..
Kram kram

Tova sa...

Hm, har hört att många brukar gå ned på slutet faktiskt. Själv låg jag väl ungefär på samma vikt sista veckorna, men gick ju bara upp några kilo sammanlagt under graviditeten, så det fanns väl inte så mycket att "ta av" hehe ;)
Så länge bebben verkar må bra så :)