26 februari 2010

30 days and 30 nights


Nu har jag orkat mig ur mina mjukisar och lagt på lite make, fixat de tigerfärgade håret och klätt på mig lite anständigt. Känns ganska skönt att få vara lite piffad, varit mycket mjukisar den sista tiden och inge smink och tråkigt hår. Har till och med örhängen idag.

Idag är det 30 dagar kvar till BF och jag hoppas lilla du där inne stannar i minst 25 dagar till. 89% av graviditeten är "avklarad". Lillhjärtat som är så lugn och snäll i magen. Känner mig verkligen inte höggravid - förutom kroppsformen då. Man ser ju ut lite som en barbapappa - fast jag är mer barbazoo. Fingrar, ben och fötter ser ut som små prinskorvar och trädstammar - läckert ;). Men vad gör det? när Mini finns där inne - vårt älskade barn. Då kan jag se ut som blåval alla dagar i veckan.

3 kommentarer:

Lea sa...

vad roligt att du tycker det! önskar dig en trevlig helg!=)

unique sa...

Wow! Förstår du att du ska bli mamma snart???
Nu har Wilda 56/62 beroende på märke.
Tips: Packa bebisgrejerna för sig. När du ligger där o ska leta upp kläder för fotot är det en stor fördel. Välj ut kläder nu innan oxå. Låter kanske töntigt, men jag fick beslutsångest för vad hon skulle ha på sig hahaha

Jag gick i mjukisbyxor, amningslinne och en kofta på bb. Mjuka tofflor på fötterna

therese sa...

Oj att du orkar vara så positiv ;)
själv gör jag inget annat än att gnälla känns det som haha..
Men det är klart att det är värt det också, önskar bara att de här sista veckorna försvinner SNABBT nu! :)