23 januari 2010

Tur


Idag åkte vi ner på stan, blev mysig långlunch plus fika på TeHuset. Sen köpte vi nya mellan tallrikar och hängare till sovrummet samt någon dator grej. Fråga mig inte vad det är. Vi gick av en slump in på Babyproffsen och vi har verkligen tur, först får vi en sprillans nya Teutonia Spirit av pappa och sen så hittade vi precis de babyskyddet vi har kikat ut: Teutonias egna Tario med adapter i militärgrönt för halvapriset (sista 09 kvar) helt galet. Så nu är vi riktigt nöjda, sparade 1000kr redan där. Känns så skönt att köpa ett nytt men inte behöva lägga ut massor av pengar på någon som bara används de första månaderna. Sen kan vi nog sälja den för 1000kr så då har vi gått plus minus noll. Ibland har man tur, tror dock att de är älskling som har turen med sig så underbar och snäll han är mot mig.

2 kommentarer:

Tova sa...

Haha, exakt sådär tänkte jag också... att jag skulle bli "straffad" för att jag haft en sån problemfri graviditet ;)
alternativt att jag skulle gå över och bli igångsatt som min mamma.

Men det verkar som att vissa är "som gjorda" för att vara gravida som en barnmorska uttryckte det på BB, hehe, så min gissning är att det kommer gå ganska lätt för dig med ;)
Ska bli kul att följa din "slutspurt"!

Anna sa...

Det är ju så kul att fynda och som du säger ni får ju ut samma pengar när ni ska sälja den.
Skönt att ni har det mesta klart :-)