13 januari 2010

Onsdag

Sitter här i mörkret. Dimman ute. Precis ätit en god frukost bestående av en hallon/blåbärs smoothie. Så nu kan dagen börja. Ska åka hem till mamma om en liten stund. Blir en hel dag med henne på stan idag. Ska bli skönt. Efter det blir de en lugn onsdag med en god bok och ett bad. Imorgon ska jag ta sovmorgon, så skönt ska det bli.

Mamma berättade att någon på hennes jobb hade sagt att nu kunde hon ju inte ha linnedukar och vit soffa hemma - nu när hon skulle bli mormor. Mamma skrattade bara och sa - du det finns något som heter tvättmaskin. Haha.. så rätt. Min mamma är extremt renlig av sig, något jag själv eftersträvar. Bara för att man får barn - betyder de inte att man inte kan ha fint och rent hemma. Ibland blir man ju förvånad på folks intelligenskvot..

Sitter och funderar på när mitt arv ska dimpa in på kontot. Har snart tagit ett år sen finaste och bästaste farfar gick bort. Saknar honom, han var den bästa personen som fanns. Han var så fin. Min pappa hår fått alla hans fina egenskapar. De är både fint och tryggt. Så jag har bestämt att en del av mitt arv ska helt gå till Mini, allt till h*n´s rum och lite mer stora och rätt dyra saker. Jag vet att min farfar hade blivit så glad för sitt barnbarnsbarn. Vi kommer även ge Mini hans namn som ett av mellannamnen om det blir en liten pojke.
Är dock väldigt glad över att jag inte ha fått arvet än, kunde lätt ha använt upp en del till massa onödigt. Blir så lätt när man (jag) får in en stor summa pengar på kontot.. då tänker jag att nä men kan ju köpa de och de - för har ju ändå hur mycket kvar som helst. Jag bör nog gå på kurs hos mamma. Hon är extremt ekonomisk, även sambon som tur är.

2 kommentarer:

unique sa...

Åh, tack så mycket.

Ser att Ni oxå väntar smått. Söt liten mage du har =) Perfekt storlek. Mår du bra och så?

Sara sa...

Okej. :) Låter roligt att jobba som bartender, man träffar en hel del olika folk va? :)
Är det hus eller lägenhet ni renoverar?

Jag fyller 21 nu i februari (fästmannen fyller 21 en vecka innan BF) och vi bor i Falköping på en liten gård med hund o katt. Slutade jobba nu i årsskiftet, jobbade på förskola & fritidshem. Tycker oxå det är skönt att ha lite ensamtid och vila upp sig såhär innan det nya familjelivet.

Nej, vi vet inte vad vi ska få. Nånting säger mig att det är en tjej, men så länge den är frisk så spelar det ingen roll. Vad tror ni att ni väntar?