14 januari 2010

Smått och gått


Påklädd och klar, nu blir det en kopp te och sen ska jag börja bege mig mot Hälsocentralen. Håret och magen växer ikapp, tror de tävlar. Fast att jag klippte 5-8cm innan nyår, så har de nästan växt ut igen. Magen känns riktigt stor nu. Tycker den är mysig men i vägen ibland dock... och mer kommer den ju växa. Tycker den redan ser enorm ut, ser så lustigt ut för bakifrån syns de inte ens. Tror att Mini är en väldigt lugn liten krabat just nu, för h*n är inte "uppe" och har sig särskilt mycket, på natten innan jag ska somna och på morgonen när jag har vaknat och någon gång på dagen känner man en liten buff och spark här och där. Men alltid lika mysigt.

Idag är det 73 dagar kvar till Bf, 74% av min graviditet har gått - alltså snart inne på 80%. Galet. Som sagt gick in i vecka 30 (29+3) i måndags. Om två veckor ska vi till Bm igen, längtar.

3 kommentarer:

Meya sa...

Tack :) Det är kul att andra tycker om min mage ;) Jag vill bara ha bort den nu, det börjar blir drygt. Men jag kommer sääääkert sakna den sen. Min mage har ju aldrig varit så jämn som den är nu :P

Anna sa...

Gud var magen växer. Inte så länge kvar nu tjejen..
Kram kram

Tova sa...

Vilken söt liten mage :)

Spännande att följa din blogg, själv är man i v. 41 nu - tiden går så galet fort, haha! Men ingen bebis i sikte än inte ;)
kram