11 januari 2010

30


Gått in i vecka 30 nu. Känns spännande bara 10 veckor kvar nu. Vart har dessa veckor tagit vägen? - tiden har gått så fort. 76 dagar till Bf. Tror att den sista tiden antingen kommer gå lika fort som nu eller så kommer de kännas som en liten evighet. Funderar lite på om jag har en pojk eller flick mage?

Känner att jag måste hinna lite saker innan Mini kikar ut. Läsa lite böcker, ställa i ordning rummet, baka en massa, göra mycket mat att frysa in. Inhandla och preparera. Sen så ska jag be mamma sy lite saker som jag har sett, tur att både mamma och svärmor är duktiga på att sy. Då har jag ensak jag kan lägga åt sidan.

Hm.. funderar lite på vem de är där inne magen. Undra om du blir lugn som pappa eller vild som mamma? Kommer du se ut som en liten lintott med blont hår och blåa ögon eller kastanjebrunt med gröna ögon? Kommer du gilla att vara uppe på nätterna eller på dagarna? Massor av tankar om dig vårt lilla mys.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mys, Jga tror det kommer en liten mini pojke =) hehe..

Angelica sa...

och ja, fika vore mys. är dock förkyld och vill inte utsätta min framtida kelgris minirocky för minsta risk så det får nog vänta lite ;) KRAM

Sara sa...

Jaha, vad kul! :) Ja, enligt mig så har jag BF 28/3 (har haft koll på sista mensens första dag osv), men enligt UL (som går efter bebisens storlek) så ska jag ha 6 dagar senare, 3/4. Jag vet dock att vi inte kunnat bli gravida 6 dagar senare så jag går efter min beräkning. Men det brukar ju inte komma på exakt BF-datum ändå så, ja... :) Hoppas det är bra med dig o magen med! Har du fått sammandragningar under din graviditet än? Sara

Anna J sa...

Tror på en liten kille där inne! :)