13 januari 2010

Nya vindar


Sagt och gjort. Eftersom jag är så hemskt dålig med att hålla i pengarna. Så jag köpte mig en liten bok som jag ska föra redovisning på alla mina köp varje dag så jag ser hur mycket jag spenderar både varje dag, veckovis och månadsvis. Nu ska det bli andra bullar från min sida. Känns riktigt bra.

(Beviset är väl att idag handlade jag en hel del..igen. Men inte en enda sak över 100kr, förens mamma och jag skulle gå hem, då hittade jag ett par Timberlands till mig själv på 30% rea. Kunde inte låta bli att prova och sen var jag fast, lätta, varma och snygga. Så där sprack ju den fina fynd dagen jag hade.)

Så idag är det slutshoppat för denna tid. Nästa månad ska vi ju ha vit månad förutom när vi ska på Ikea, eftersom jag inte kommer orka åka i Mars. Känns både bra men samtidigt så vet jag att det kommer bli svårt. Som sagt är dålig på att hålla i pengarna. Men nu ska jag ta mig i kragen!

2 kommentarer:

Sara sa...

Okej. JAg ska oxå plugga sen. Det måste kännas skönt att bo i en helt nyrenoverad lya! :)

Ja, vi trivs i Falköping! Båda har bott här i hela våra liv (vi gick även i samma klass när vi var små). Tycker det är en lagom stad, varken för stor eller för liten (fast egentligen är den rätt liten om man jämför med andra städer).

Ja, jobbet har givit mig mer erfarenhet så det känns bra. Jag tycker oxå att magen bara växer mer o mer nu. :) Har ni en aktiv eller lugn bebis?

unique sa...

känner igen det där hahaha...

min grav var underbar. visst, halsbränna, ryggont o sömnbrist, men det hör ju till =) all blir vad man gör det till