02 maj 2010

Rött

Insett att detta tyvärr har blivit en riktig mammablogg. Men just nu är de bara sådant som finns i mitt huvud och runt omkring mig. Gah. Just nu googlar frenetiskt på hormonplitor, eksem och röda prickar - då lillgrodan ser hemsk ut. Bör kanske lägga ut en före och en efter bild. Jag ska ta och ringa bvc imorgon, hans röda prickar är kvar och han är torr kring ögonen och har små sår då han "fäktar" med armarna. Jag funderar på om de kanske inte är hormonplitor utan eksem eller överkänslighet mot något?.. Lillhjärtat. Tänk vad fort de kan gå med dom små - helt slät och fin bebishud ena dagen och sen ser han ut som ett finnigt monster. Om de inte var för att han hade så mycket kring ögonen skulle jag inte bry mig - men de ser hemskt ut och som sagt börjat blivit jätte torrt just runt ögonen och om de ska vara kvar i 1-2 månader så känns de ju sådär. Det gör ont i mammahjärtat. I natt har han sovit riktigt oroligt tills han fick sova med mig, hjärtat är en riktig liten mammagris. Han skulle nog tutta mest hela tiden om han fick.

2 kommentarer:

Sara sa...

Det är nog ingen fara med Charlie tror jag (men förstår om du är orolig). Vissa barn kan få Massor med hormonplitor. Och att han är torr är inget ovanligt, alla nyfödda fjällar en tid efter födseln. Smörj honom med babyolja, eller bröstmjölk. Bröstmjölken är jättebra säger folk o jag har märkt det med, när Ella är torr/fjällar i ansiktet så smetar jag på lite bröstmjölk i ansiktet o det ger jättebra resultat. :)

Finni sa...

Elliott fick också värsta hormonplitorna. Såg ut som små finnar nästan. Helt plötsligt var det borta. Tog någon månad eller så. Torr kan han vara också! Smörj med babyolja eller en parfymfri hudlotion eller bröstmjölk. Klart du ska ringa BVC om du är orolig, men ofta så säger dom bara att smörja och att allt är vanligt. Man måste vara ganska hysterisk för att dom ska ta en på allvar känns det som.

Haha, ja, Elliott gick också upp så mycket i början. Din Charlie kanske också blir en stor kille :) Så gosigt, men tungt för ryggen. Haha :)

Ha en toppendag!
Kramar