01 maj 2010

1 Maj


I går gick dagen ganska så smidigt - Charlie var på sitt första BVC-besök. Lillgrodan växer på bra och hade gått upp till 4100g. Vi pratade om hans prickar som var just hormonplitor, försvinner av sig själv inom om ca 1-2 månader, så de var ju skönt. Sen om amningen - som jag har lite problem med - då Charlie inte verkar bli helt nöjd med de jag har att ge honom. Så vi ska börja ge honom 2-3 större mål med ersättning och sedan amning resterande gånger. Får se hur de går. Har även börjat med Mini Fom så vi får se om de hjälper magen.

I övrigt så var han en glad lite kille hema hos mormor och myste med henne hela dagen, sen när vi skulle äta hos bror var han lite väl kinkig men de gick bra ändå. Igår fick jag sova massa (massa innebär 6h sammanlagd sömn) då Charlie sov så bra och han låg och sov ända till halv tio efter sista amningen. Nu ligger han på en mysig filt i köket och utforskar ljuset. I dag får vi besök av "plast"gammelfarmor, morfar och moster. Mys.

2 kommentarer:

Sara sa...

Tack! :) Ja här är det bara bra, Ella är så snäll o fin så. Men det är så himla tråkigt när hon sover länge, hehe, jag vill bara ta upp henne o gosa med henne :) Hur går det för er? Hur går det mer ersättningen, ni kanske inte kommit igång riktigt med det än? Var sover Charlie på nätterna, i eran säng? Sover du bra på nätterna? Hoppas allt är bra :)

Sara sa...

Ja :) I tisdags vägde hon 4202 gram o var 53,2 cm (52 när hon föddes). Vi ska till BVC på måndag igen. :) Charlie då?
Hon sover mellan 3-5 timmar på nätterna o runt 3 timmar på dagarna. Hon sover rätt mycket.

Jag sover oxå helt okej, känner inte att jag saknar någon sömn. Jag sov sämre när jag var höggravid, hehe.
Ella sover i våran säng och när jag ammar på nätterna så ammar jag liggandes på sidan, vi måste ha en liten lampa tänd på nätterna för annars "hittar" vi inte varandra om man säger så, men det funkar bra. Sitter du upp o ammar på nätterna eller ligger du ner?

Aa, jag helammar. Vad skönt att det funkar bättre nu när du både ammar o kör med ersättning. Tänk vilken tur att det finns ersättning egentligen! Undra hur de gjorde förr i tiden... Eller ja, det var väl inte så mycket att göra åt iofs.