19 maj 2010

Information


När fick du reda på att du var gravid?
Augusti 2009
Blev det en chock?
Både och
Hur gammal var du?
23

Hade du mycket halsbränna? aldrig
Spydde du mycket? 5 gånger under hela grav
Var det någon favoriträtt som ändrades? Kött, smakade illa
Hade du mycket foglossning? Nej

Hade du sammandragningar? Nej

Ditt sf mått som störst? 35 i v 43 (42+0)

Har du fått bristningar? 3st på boobsen.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde kille, blev kille

Vad hoppades du på? Spelade ingen roll
Hade du mycket vätska i kroppen? JA!
Hur mycket gick du upp i vikt? 20kg
Hur ser du på graviditeten idag? Otroligt lättsam grav, största och bästa jag varit med om

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Som den blev , ingen smärtlindring och att de gick relativt snabbt

Gick du över tiden? Ja, 16 dagar
När började din förlossning? På dagen den 13 April 2010
Hur lång tid tog det? 7 timmar aktivt 3 timmar
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 5 cm
Vad tyckte du var jobbigast?Smärtan i ryggen och bäckenet
Var du rädd för något? Nej
Grät du? Precis när han kom ut och jag fick se hur fin han var - Lycka!

Skrek du? Nja
Tog du nått smärtstillande? nej
Blev du sydd? Ja
Dragen med sugklocka? Ja
Hur många var inne i förlossningsrummet? 2 bm, 2 uska och 1 läkare och Fästis

Hur stor var bebisen? 3680 g, 51 cm

Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick han heta? Charlie Noel Adrian Gösta
Hur ser du på förlossningen idag? Lättsam och behaglig
Var allting värt det? Absolut, kan tänka mig en gång till

4 kommentarer:

Nilla sa...

Haha, det kanske blir en till mini-sophie då :P

Här blir det nog inte fler... Johan hotar att sterilisera sig om jag för saken på tal efter hur jag krupit runt här hemma som en skadeskjuten pingvin och kräkts i ett halvår nu :P

Tova sa...

Kul att läsa!

Och haha, för mig blev det tvärtom - jag som vanligtvis inte är nåt kött-fan började älska det under graviditeten, medan sött plötsligt smakade konstigt... skumt det där :P

Angelica sa...

Tänkte hälsa på maria på jobbet runt 3-tiden imorrn vore kul om du och liten kom och gjorde oss sällskap över en fika like the old times!:)

Simone sa...

Lite läskigt nu :P Eller ja mest kul! Våra söner har samma första namn, och din Charlies ena andranamn (Adrian) är samma som min bror (Charlies ena blivande gudfar)^^