12 maj 2010

Onsdag


Sitter och har precis avnjutit en god lunch. Lillgrodan ligger ute och sover på balkongen så gott efter en långpromenad. Så skönt att få äta i lugn och ro. Snart kommer Fästis hem, skönt med halvdagar och långhelg. Ska lura ut killarna i helgen så jag får städa lägenheten. De var länge sen. Annars flyter livet på riktigt bra, vi mår bra och framförallt Charlie mår bra. Imorgon ska eventuellt åka till morfar och mysa annars så ska vi nog mest bara njuta av varandra och vädret. Helgen hoppas jag på grillning och mys i massor.

8 kommentarer:

Sandra sa...

men snygging du då! =) har du klippt håret..? hur trivs du med livet som mamma? Ni verkar ha det supermysigt! =) kram

Angelica sa...

Haha, typiskt! Han ringde mig för en stund sen by the way, frågade vad jag gjorde "jag sitter och solar och spelar yatzy" -"jaha vart då?" -"i Trosa" "va, i bara trosor säger du (följt av ett litet skratt)" "you wish! men visst vi säger så, kan väl bjuda på den så du får något att fantisera om" "ja du måste ju tänka lite på mig" HAHA!;) Kommer hem på onsdag senast och blir kvar resten av månaden tänkte jag. Är väl egentligen min månad att dra ihop något om jag inte minns fel? ska klura lite på det :) Kram

sara sa...

Skönt att höra att allt flyter på.

Vi har faktiskt med en kudde och kuddar upp som din mamma sa. Helt perfekt hihihi

Anna sa...

Fast jag tror att det bara är en själv som ser det.. Men jag har faktiskt lagt på mig massor på magen. Skulle behöva träna men har ingen lust alls. Då är det svårt att få bort den. haha..
När man ammar kan man ju inte direkt dra in på maten. Man ska ju äta/dricka mycket o ofta..
Ska börja med Cambrige så fort jag slutat amma. Alla säger att det är galet bra. :-)

Nilla sa...

Grattis på 1-månadersdagen som mamma, soffiproppen!

Massa kramar från Skåneland!

Sandra sa...

det såg i vilket fall bra ut! =) jag kan tänka mig det, min lärare sa häromdagen att anledningen till att bebisar var så söta och luktade så gott var att annars skulle man inte stå ut med dem ;-P jo skola går väl bra, men jag är väldigt less vid det här laget och längtar verkligen hem till Östersund! kram

19åriga fru Sofia - nybliven mamma sa...

Sv: Ja vi har bullat upp med en dunkudde under henne om hon är nyfiken, det tycker hon är jätteskoj =) Nej, tror inte heller vår liggdel blir så långvarig faktiskt.. Har också teutonia, vilken har ni? =)

19åriga fru Sofia - nybliven mamma sa...

Mödrar brukar ha bra råd ;) Vi har en teutonia fun, också jättenöjda =) Vi fällde ner sufletten i affären för några veckor sedan, men det var det mest för att hon skulle få in luft så det inte blev så varmt. Men för att hon ska se något började vi med det för ca 2 veckor sen kanske, när hon började kunna "se" på sakerna mer =)

Men då har vi samma liggdel. Var lite orolig i början att den inte skulle räcka, läst om många som inte får plats med barnen efter typ 3 månader =O Men läste också i broshyren till vagnen att liggdelen är 74 cm inuti, det är ju typ 6 månader så den borde ju räcka.