06 april 2010

Tankar. Känslor. Väntan.

Nu är det i alla fall garanterat bara 9 dagar kvar (om inget händer med vårt älskade barn). Så nu ser man slutet av tunneln. Kan dock säga att väntan inte är de värsta för mig utan känslan av att inte kunna veta vad som förse går med Mini där inne i magen. Jag är nojig konstant, så fort inte h*n rört på sig på ett tag, så måste jag dricka kallt eller buffa lite på magen. Tankar om de värsta kommer upp ganska ofta, men försöker skaka bort tankarna. De känns som att de inte är bra att ligga där inne så länge, men jag vet att de i vanliga fall inte ska vara skadligt för fem öre. Men nu är jag som sagt väldigt nojig/orolig. Denna känsla är värst och tär ganska så mycket på mig just nu, så kommer nog inte uppdatera så mycket. Vill bara att vårat älskade barn ska komma ut till oss och mår bra. Lilla bebis i mammas mage, kom nu.

11 kommentarer:

Sara sa...

Hehe precis.
Nä, det händer inget mer förutom att bebis ligger så långt ner att det gör så ont i bäckenet.

Förstår att du är nojig men Mini kommer nog snart ska du se, när du minst anar det brukar de säga.

Simone sa...

Uscha.. Hoppas den lill* filuren får för sig att komma nu snart!

Ja det är guld värt :) Dock sovit sämre nu, men sover ju mer eller mindre hela nätterna iaf :) slipper kliva upp och det är ju det bästa :)Jadu chansen finns ju faktiskt att det blir samma dag, även om jag hoppas på att eran får komma ut först ;)

Miss Baglady sa...

Jaa hoppas nu Mini kommer snart så du slipper oroa dig. En massa kramar till dig och lilla familjen

Patricia sa...

försök att slappna av, vet att det är svårt för jag var i precis samma sitts för ett år sen.
Men ofta så rör bebisen inte så mkt på sig mot slutet, är ju lite trångt ;)

SNART kommer lillisen ut och då känns alla + dagarna som bortblåsta!

kramar från Holland

Angelica sa...

Det kommer gå så bra med allt, inte vara orolig! Får bara hoppas att mini inte planerar att vara tidsoptimist hela livet ;) Kram

Sara sa...

Hehehe jaså =) Ja smidig är ju det minsta man är nu, ibland undrar jag hur det känns att inte vara gravid..... :) För visst känns det som att man nästan glömt av hur det var innan? När man kunde röra sig precis hur man ville och hur fort man ville. =)

Mår du bra annars?

Mikaela sa...

i know the feeling :/ längtar efter lättnaden.

Sara sa...

Tack så mycket. :) Vi hyrde en film via tvn - Sommaren med Göran, jätterolig. :) Och så åt vi ju maten jag skrev om. :)

Hehe ja precis, det är riktigt jobbigt att ta på sig kläder och skor under graviditeten.

Jag var också osäker på om min hade lossnat, för jag har i några dagar haft tjockare flytningar med gulaktiga strimmor i, så det har väl varit delar av slemproppen som lossnat. Men nu idag så var det en stor lång "tråd" på typ 7 cm med gula strimmor i och den var rätt tjock i konsistensen om man säger så, så jag fattade att det var slemproppen. Jag märkte det när jag satt i soffan, att det blev väldigt blött i trosan så jag gick på toa o så var det en slemmig "pöl" i trosan och när jag torkade mig så kom den stora delen om man säger så. Ursäkta om det blev lite "äckligt" :)Men du frågade ju. ;)

Finni sa...

Nej men du! Var inte orolig. Då utsätter du bara dig och bebben för onödig stress. Jag vet att det är svårt, men njut av tiden med din mage. För just denna Mini kommer aldrig ligga där inne igen. Den kommer komma ut i stora världen och ofta önskar man att man kunde stoppa tillbaka dom i den lugna, trygga magen. Dessutom så saknar jag att vara gravid hela tiden. Dom underbara sparkarna och känslan av att bära ett liv! Man tror det inte, men man saknar det. Så njut och ta vara på dom sista dagarna så kommer det gå fort ska du se :)

Massa kramar från oss!

Anna sa...

Ingen bebis än ser jag..
Jag hade också sånna tankar Sophie. Antar att det är normalt ;-)
Kram kram

Sara sa...

Hehe okej. :)
Nä, här händer det inget, jag tror jag börjar bli lite otåligt nu. :( Denna eviga väntan...........
Händer det nåt hos dig eller?