23 april 2010

Fredag


Fredag och Charlie är redan 10 dagar. Tiden går verkligen fort. Vi har hunnit med ett barnmorske besök, Charlie hade gått upp till sin födelsevikt. Så de känns toppen. Han har träffat tjejerna och myst med dom och igår kom Jonas och Sophie över på en liten fika. Men då var Charlie både hungrig och trött - så de gick sådär. Annars är han världens lugnaste lilla sak (än). Så man går mest här hemma och myser och njuter. I morgon ska vi nog försöka åka på stan en sväng och sen mysa med Therese. Vi är ganska försiktiga så här i början med promenader och åka runt. Barnmorskan tyckte att man bör inte stressa iväg på massa sker och ränna runt då nyfödda är så oregelbundna. Ibland kan han vara hur lugn som helst och sen helt plötsligt är han grinig och vill bara vara hos mamma. Så vi går långsamt fram. Sen så känner jag inte för att amma på stan, så måste "lära" honom att ta flaskan så man inte blir så låst här hemma. Så de ska vi "träna" på. Sen ska jag nog våga mig på att åka ner på stan själv.

4 kommentarer:

Kamilla sa...

Så gjorde vi med Elma. Vi var super försiktig innan vi *vågade* oss på grejer och åka runt. Tyckte att värst var att första gången åka buss med barnvagnen. Huvva =) men man lär sig! Så ta det i din takt.
Sen de där med att amma *in public* förstår jag dig med. Man är som inte så van med det och sen är man kanske osäker än med ammningen. Så jag använde flaska på stan och när vi var på besök. Ta hand om dig och din übersöta son Charlie =)

sara sa...

Wilda strulade med amningen efter hon fått flaskan EN gång så vi är försiktiga med den biten.
När du väl ammat in public en gång så tycker mn inte det är så farligt. Inte jag iaf.

Min man höll oxå på att dö när han såg klockan hahaha

Finni - Elliotts morsa sa...

Han är verkligen en riktig liten goding! Det är ju bara gulligt med tjocka kinder. Hur mycket väger han nu?

Jag tycker visserligen fortfarande att det är jobbigt att amma offentligt. Jag blir så stressad när jag försöker dölja tutten och det känner Elliott och får ingen ro! Ändå är jag för lat för att ta med flaskan men kanske borde börja göra det för att slippa denna pärs varje gång :P

Hoppas han fortsätter vara lika lugn och snäll :)


Kramar från oss!

Moa sa...

Va fin han är Charlie! Han ser väldigt pigg och vaken ut och ändå bara knappt 2 veckor gammal. Visst är de som små mirakel =)