27 april 2010

2 veckor


Charlie och jag var ute på ett litet äventyr. Vart så att vi gick på jobbet och visade upp oss. Charlie skötte sig så bra tills han blev super mammig och trött. Så var bara att ringa på pappa som kom och hämtade oss. Som sagt vågar inte dra mig ut på längre äventyr ännu, då han inte har någon "rytmik" ännu på hur han sover, äter och har sig. Så ibland blir de små högljudda protester tills vi kommer hem och han får ligga i mammas famn och bli ammad. Men långpromenader funkar så de är bra. Tror även att lillgrodan kommer "ärva" min kolik. Mamma min tyckte hon såg samma "symtom" på Charlie. Han har väldigt mycket gaser och har haft de sedan dag 1. Försöker inte äta mjölkprodukter, socker, stark mat osv. Sen dricker jag ammningste med färnkål för att underlätta hans magont. Dock är han väldigt snäll och skriker nästan aldrig - men vill som förebygga så gått de går. Då jag är nästintill säker att han kommer få kolik. Lillhjärtat vårat, finaste som finns.

4 kommentarer:

Finni - Elliotts morsa sa...

Åh tack så mycket! Det är faktiskt byxor och en tröja, kanske inte syns på bilden :) Men tröjan är köpt i USA från American Apparel och mysbyxorna från lindex!

Oj, stackars er.. Elliott började också med att han var väldigt pruttig, och runt två veckor så började det och blev värre fram till sex veckor då det började avta. Det är verkligen inte kul med ett kolikbarn, men sålänge man behåller lugnet och får avlastning så klarar man det också.

Vid två månader så slutade det i princip och har bara blivit bättre. Han skriker aldrig om kvällarna på det sättet längre. Visst kan han få ont av någonting jag äter då och då, men inte det där panikskriket i flera flera timmar.

Jag slutade äta typ socker, choklad och mjölkprodukter. Det hjälpte! För att det ska hjälpa att inte äta mjölkprodukter så måste man verkligen utesluta varenda lilla mjölkpartikel. Även om det är en hundradels mjölkpulver i något så ska det undvikas. Kan ta någon/några veckor innan det ger resultat också. Jättetråkigt att äta den kosten, man vad gör man inte för dom små :)

Hoppas det inte blir så för er!

Massa kramar från oss

Unknown sa...

han är så himla söt!! :D lille skruttunge :) hihi

jo jag va ute med Haylie ganska snabbt, fast med Bas. Vet att vi va på stan o shoppa när hon var en vecka för då var vi så trötta på att sitta inne :P
Jag hade alltid med mig en sjal för att ha över Haylie när jag ammade och en handduk för att ha under henne då jag hade så mkt mjölk att det mest bara sprutade! haha
_Har du testat bärsele? det var jättesmidigt tyckte jag och Haylie var mkt lugnare när hon fick ligga på min mage ist för i vagnen, nu är ju Charlie så liten med att det inte alls är tungt :)

det där med fänkålsteet, vi gav faktist Haylie te direkt, ett par små skedar fänkålste och det verkade som det hjälpte när hon hade magont, och så gjorde jag övningar med henne genom att ta och böja båda benen in över magen. Det var en barnmorska som visade mig hur det kunde hjälpa mot magknip,testa?
Hoppas allt går bra, snart kommer du in i rytmen, men ta det lugnt och gör det som känns bra :)
kram

Emma och Theo sa...

Tack, och detsamma :D jadå det gick superbra :) hur är allt med er? massa kramar

Emma & Theo sa...

Så sant, det tar ju sin lilla tid att få in dom nya rutinerna som spädbarnsförälder :) här flyter det på förvånadsvärt bra, han är så himla snäll lille theo! Känns som om vi ger varandra en chans att komma in i våra roller ;) nyss tog vi första badet här hemma och han älskade det, känns så skönt att man har en vattenbebis hihi. Kram från oss