18 april 2010

5 dagar


I natt fick vi sova 5 timmar utan avbrott från Charlie - underbar liten unge! Han är så snäll och lugn (peppar, peppar) och äter bra. Det känns nästan för bra. Vi ska iväg till b.b på vägning om ett tag sen kommer min bror och hans sambo hit på besök. Igår fick Charlie träffa mormor en snabbis, det gillades av båda. Sen ska vi bara mysa. Imorgon blir de premiärtur med vagnen (om vi inte tar en idag, är sol för engångsskull.

Har inte skrivit så mycket om hur min egen kropp mår; men jag mår super bra kan göra de mesta (dock väldigt stel än) att uträtta sina behov som de så fint heter, kan jag också och de tackar jag någon där uppe för! Gick ner 9kg av förlossningen - helt galet tufft att kroppen kan förändras så snabbt. Dock har jag en hel del vatten kvar så skorna är inte så bekväm än och ingen ring på fingret än. Brösten ömmar ju och är lite såriga men tycker det funkar bra att amma ändå. Så jag är jätte glad att min kropp verkar ha återhämtat sig riktigt bra så här i början.

11 kommentarer:

Patricia sa...

du ser superfin ut!
ont i brostvartorna? testa o kopa en san amningskopp som man satter pa brostet, hjalpte jattebra for mig :)

Sandra sa...

oj, syns inte ens att du nyss fött barn ju =)

Nilla sa...

Det är fan inte rättvist :D Först har du en underbar graviditet, du får en snabb och "lätt" förlossning (med tanke på allt som faktiskt kan hända...)... Du får ett friskt och snällt barn och din kropp återhämtar sig utmärkt...

Jag lär ju få ett kolikbarn och spricka upp till naveln efter en 60-timmars förlossning :P

MammaFrida sa...

Grattis, tack och desamma! :) Gud vad kul att eran lilla bebis har kommit, en riktig sötnos!

Finni - Elliotts morsa sa...

Puss på fina bebisen :)

Emma & mini-me sa...

WOW VAD DIN KROPP HAR ÅTERHÄMTAT SIG!!!! Man kan bara hoppas att man har samma tur c(: jo jag har rikligt med vatten :) men dom säger ju som sagt också att för snart 3 veckor sedan så vägde mini-me 3 kg så jag förväntar mig en stor bebis också ;) men jag försöker nog promenera mycket och så för att främja att förlosningen ska starta, för han är jui trots allt "klar" nu och väger kanske 3,4 nu iaf så då får han gärna komma ut :) Kramar från oss två till er två

Tova sa...

Åh, skönt att ni fått sova hyfsat bra, det är verkligen guld värt sådär i början :)
stort grattis måste jag ju säga också, det var en riktigt söt grabb ni fick! Vackert namn också!
Och - visst är det ballt hur fort kroppen kan återhämta sig?!
Kramar!

Maddy sa...

Hej!Vad skönt att allt verkar gå bra..hoppas det blir så för mig med nästa om de nu blir en nästa:)
Mera bilder o en förlossningsberättelse ser jag framemot.Kram!

carro sa...

Åh han e så fin "mosters" lilla älskling!
Jag fick oxå såriga brötsvårtor då jag ammade, jag fick snäckor från bb. Dom var SUPER!

Sandra sa...

ja, studierna går väldigt bra än så länge iaf ;-) jag kommer hem den 3 eller 4 juni och en fika med dig och Lillkillen vore väldigt trevligt!! =) Kramar

mikaela sa...

Men oj! Det ser verkligen inte ut som om du nyligen fött barn. Din mage är ju helt platt. Grattis än en gång! Kram