29 april 2010

Tacksam

Är så glad för alla tips man får genom bloggen! Tack till er alla, det gör mamma-livet så mycket enklare! Just nu ligger våran Lillgroda och sover så gott i sin hundsäng vid pappa i soffan. Jag har lite egentid och då sätter jag mig här. Har även tagit en lång och varm dusch och hunnit med att borsta tänderna och fixat lite. Så nu väntar jag bara på att Charlie ska vakna, då får man se vilken form han är i. Han är så fin trots sina röda prickar, hjärtat vårat. Ibland är de svårt att vara liten och väldigt svårt att vara förälder. Man vill ju de bästa för sitt lilla underverk.

3 kommentarer:

micaela sa...

han va ledesen varje gång han skulle bajsa, men när jag började med miniform så gick det över..

Men jag masserade hans mage mycket också, När man kände att den va hård så masserade jag, tror det hjälpte mycket också..

Finni - Elliotts morsa sa...

Jag kan säga att den första månaden är riktigt jobbig. Man vet inte vad dom vill när dom skriker, eller vad som är fel. Man känner sig som en rätt usel förälder när man inte kan trösta ordentligt och inte vet vad som är rätt eller fel för ens barn.

Det blir dock så mycket bättre! Elliott är tre månader och jag vet exakt vad han vill när han skriker på ett visst sätt. Man lär sig liksom att tyda dom små.

När du sedan börjar få svarsleenden när dom är runt en månad så känns det att dom hänger med mycket mer och faktiskt känner igen dig.

Man landar i rollen tillslut och oj vad underbart det är :)

Du verkar vara en jättebra mamma och snart blir det bara lättare och lättare!

Kramar

sara sa...

Ja, jag fick receptbelagd salva att smörja med. Hoppas du får hjälp med prickarna idag.

De kommer säkert rekommendera Minifom eller Semper droppar. Jag har kört på Minifom.

Håller alla tummar o tår för att det inte är kolik.

Hur mycket har er lille påg vuxit nu då? Nyfiken

Förresten. Det Finni skrivit i den andra kommentaren stämmer sååå bra