28 april 2010

Onsdag - mitt i veckan


Lillgrodan har varit så snäll i natt, sovit, ammat, sovit osv. Somnat med honom varje gång jag har ammat och vaknar upp med världens finaste lillgroda. Nu ligger han i sin säng - han har små svårt för att somna "själv" något vi måste träna på - lite svårt men de går. Man vill ju inte att han ska vara ledsen heller. Men de verkar gå bra. Han har fått en del utslag i ansiktet - vet inte om de bara är hormonplitor eller någon form av eksem. Vi ska till bvc på fredag så bara att fråga då och kika vad de finns att göra åt dessa små prickar.

I dag får vi besök av en kompis och sedan ska vi ut på långpromenad med pappa när han har kommit hem från jobbet. Åh snart är de slut på pappa dagarna och då ska vi klara oss själva mellan 08-17. Undra hur de ska gå :). Nästa vecka börjar i alla fall bebismassagen - så då får man äntligen kika på alla andras små bebisar. Ska bli kul. Men Charlie är egentligen för liten - men nu blev de som så när han valde att titta ut senare än bestämt. De andra små sakerna är mellan 3 månader och 5 veckor. Så stor spridning på gruppen.

3 kommentarer:

sara sa...

Wilda fick kortison mot sina prickar. Försvann då på en dag.

Innan Wilda började med napp ville hon bara somna i itt knä. Nu somnar hon först i babysittern vid 8. När jag väckt och matat henne vid 10 somnar hon i spjälisen.

Riktigt söt är er lille Charlie

Unknown sa...

lilleplutten vad härligt det ser ut där i vagnen :)

hoppas det blir bättre med sömnen, såhär tänkte jag (om det är till ngn hjälp)
tänk på att bebisen har legat ihopkurad i din mage i nästan ett helt år, klart han vill ha narhet och känna dig nu med när han sover. Jag lät, och låter fortfarande, haylie sova brevid mig om jag känner att hon behöver det. Tänk på alla däggdjur i världen, alla bebisar sover hos sin mamma ? Det är viktigt att dom känner trygghet och närhet MEN jag förstår att det är skitjobbigt att ha en liten unge brevid sig som stör sömnen.. jag har det likadant själv.
Du måste göra vad som känns bäst för DIG och inte för ngn annan, men om du tycker det är jobbigt så prata om det på bvc? kanske har dom bra tips :)
du är en underbar mamma och kvinna och din son är underbar, bra jobbat! :)

Tova sa...

Jodå, Cornetto-glassen var helt okej, fast jag är nog lite för bortskämd med Ben & Jerrys och sånt numera, haha :)

Åh, minns hur sällskapssjuk Ellliot var där i början. Kunde inte alls sova om han inte fick ligga hud mot hud typ.
Men allt det där blir bättre så småningom, även fast man har svårt att tro det först :)