20 april 2010

1 Vecka


I dag blir våran lillgroda 1 vecka. Tiden har verkligen sprungit i väg. Ligger bara och tittar på hur fin han är, vår älskade Charlie. I går vart de en del besök och sen har Charlie haft lite ont i magen så han har sovit dåligt 2 nätter i rad nu. Lillgrodan min. Men nu sussar han gått (peppar, peppar). I går fick han träffa både farmor och farfar och mormor och morfar. Han sov väldigt gott när farfar och farmor var här - men på kvällen när mina föräldrar kom - så var han lite mer pigg så de mystes en hel del med honom. Han trivdes verkligen hos dom, så glad. Mamma ville ta hem honom, men de fick hon ju inte :). Sen var vi även på premiärtur med vagnen för R skulle till tandläkaren. Dock var de så jäkla blåsigt så var inge kul att vara ute. Så blev bara en kortis.

I dag är vi hemma själva för R har börjat jobba igen dock bara halvdag så han kommer hem vid 12 igen. Då ska vi äta lunch och sen förbi Apoteket och Barnenshus. Sen blir det mys. Jag ska även passa på att vila när han är hemma. Jag och Charlie sover i lillrummet så pappa kan få lite sömn när han ska jobba. Jag är ju "tränad" att inte sov genom mitt yrke, så än så länge går de bra i alla fall. Fick sova 5h i natt, så ska inte klaga.

2 kommentarer:

Nilla sa...

En sån AC/DC-body har jag med köpt :P Lindex!! De har faktiskt en del jättefräcka bebiskläder. Den ligger redo och väntar på Lurk nu...

Ja, vi betalade inte vår vagn själva heller... som sagt - älska att föda sina föräldrars första barnbarn ;) Man blir överöst med saker! Pappa har lovat att åka med mig till Ullared i sommar och shoppa loss också :P Undrar om han vet vad han ger sig in på...

Nej, vi har köpt något i 56 och sen större... De där riktigt små kan man köpa i slutet när man vet ungefär hur liten han blir.

Om några år får ni ju komma ner, så vi kan gå på legoland och lalandia!!!

Maddy sa...

Ååh vad söööt han e:)
ORkar du promenera?Ja kunde knappt ta mig till toan själv utan att få sjukt ont...usch!