22 juni 2010

Varför


Varför är alla så jävla hysteriska på alla "mammabloggare" - Det ska alltid kommas med kommentarer om si och så, alltid klagas, alltid skrämma upp en!?.. Varför. Tror man inte att vi klarar oss själva, tror man inte att vi kan ta han dom vårat eget barn bäst själv? Vart jag än läser så är det alltid någon som lämnat någon elak, hemsk, oroande eller tyckande kommentar om ens föräldraroll eller ens barns välmående. Som sagt, mitt barn - mina beslut. Ingen behöver oroa sig för mitt barn och hur jag hanterar mitt föräldraskap.
Sen finns det några änglar som kommer med tips, peppar och stöttar och dessa människor är guld värda för så väl en förstagångsmamma som en rutinerad mamma. Jag har genom min blogg "lärt känna" några underbara mammor som har hjälpt och stöttat och gjort mammalivet lite lättare många gånger, tex: Finni och Sara. Tack!

4 kommentarer:

Finni - Elliotts morsa sa...

Kram på dig!

Jag håller så med dig om ovanstående inlägg. Det är verkligen ALLTID någon som skall påpeka hur man sköter sitt barn. Så länge barnet inte far illa så har man ingenting med någon annans barn att göra, brukar jag tänka. Kanske fler som borde tänka så också, haha.

Rosa är snyggt ju ;) Elliott har också rosa bodys. Jag tror nog inte att dom kommer titta tillbaka på sin barndom och lida av det inte, haha. Knäppa människor finns det allt.

Jag hoppas också att sömnen blir bättre snart. Känner mig som en zombie. Det är allt bra tur att ens barn är så söta, annars hade Elliott åkt ut genom föstret (SKÄMT, för alla moraltater som ite fattade det)

Kramar!

Tova sa...

Håller absolut med dig, det är helt otroligt vad folk ska lägga sig i ibland, jag tror nog att varje mamma SJÄLV kan avgöra vad som är bäst för ens barn... självklart är ju alla osäkra ibland och undrar saker, men det är skillnad på tips och råd och... hysteriska påhopp ;)

Hoppas allt är fint med er annars, så söt plutten är!

sara - mamma till wilda sa...

Naw.. Va söt du e. Det värmer =)

Visst är världen sjuk? Det jag skrev om att Wilda växt ihop är väldigt känsloladdat tydligen. Ingen som vill prata om det och ändå är det så vanligt. Sökte på FL hemsida och mammorna fick värsta påhopp då de frågade om ämnet. IDIOTER!

Nilla sa...

Om det är någon som helst tröst så tycker jag att du är en bra mamma och challe kan skratta sig lycklig för det!! Längtar efter att träffa er snart!

Folk vill bara gnälla :P Jag har fått höra hela graviditeten att jag bara intalar mig hur dålig jag varit och då blir det så (för man vill ju sååååå gärna kräkas 10ggr/dag) och nu är varenda jävel på mig om min diabetes... Vågar ju knappt säga att man ätit en glass längre även om man själv har stenkoll på sockret. Och NÅDE MIG om jag handlar barnkläder och leksaker INNAN barnet är ute!!

Och det lär fortsätta när Lurk är ute. Men men... Det är bara att slå dövörat till. Innan jag blev gravid var de på mig om hunden... För HUR kan vi ha en "kamphund" (fast våran är egentligen en campinghund) och låta henne vara lös när vi är ute på promenader... TÄNK om hon dödar någon!