27 juni 2010

Plus

Satt och kikade på våran sittdel till våran Teutonia, tyckte den såg lite kort ut. Eftersom jag har en lång fästman och själv inte är så kort så blev jag lite små nojig, tänk om han växer ur sittdelen innan första 1,5 år (nu menar jag själva fulla liggläget). När vi pratade med vår barnmorska så sa hon att de finns ju en del barn som är strax under metern när de är ett år och båda mina syskonbarn har varit de. Så där av min nojja ikväll. Men till min förvåning så har vi inte varit ute och cyklat när vi valt våran vagn. Jag valde ju våran Spirit S3 först och främst för utseendet och sen kom funktionerna; att den är smidig och lätt m.m. Jag är ju tjej.. ;)

Åter till längden: Kronan verkar ha den längsta sittdelen med fullt liggläge med sina 96cm, tätt efter kommer just Teutonias sittdel med 92cm, Emmaljunga kommer sen med sina 90cm och sen kommer Brio med sina 87cm och sen Crescent med sina 80cm. Nu har jag bara kollat på dessa då de är dom som är mest vanliga här uppe och de är deras kombi/duokombivagnar. Jag har kollat upp för min egen del, så om ni vill ha mer tillförlitlig "undersökning" får man vända sig till de olika tillverkarna.

2 kommentarer:

Emma & Theo sa...

ehaha vadårah? :D Jo den är JÄTTEGOD!! Och dom bedövar ju halsen en stund, så dom är verkligen behövliga just nu c(: våran midsommar var jättehärlig. R's dotter var med occ också så man kan säga att vi var kompletta :) ni då? Jättefin bild på charlie i midsommarkransen! Kramar

Finni - Elliotts morsa sa...

Elliott lär växa ur buggan fort tyvärr.. Maxvikten är ju 15 kg och nu väger han lite över 11. Jaja, synd för mig! Den är snygg, men fan inte alltid så praktisk. Vi tjejer alltså.. :D

Kramar