14 juni 2010

Detta med kroppen, vikten och formen


Ska på efterkontroll på tisdag och träffade min bm i torsdag för att fixa tiden. Hon tyckte att jag var så smal. Hm. Nja .. Jag tror att jag har 3-4 kg kvar (väger mig inte så ofta) men alltid kul att höra. Även min fina vän från sthlm utbrast - syns ju inte att du har varit gravid, vilken mage. Alltid kul, men som sagt inte tänkt så mycket på vikten så här i början. Men i morse så såg jag själv att magen verkligen har gått till sig. Så om en månad ska jag skriva in mig på gymmet igen, då ska trivsel kilona bort från sambolivet. Hade tänkt gått ner dom i höstas med då visade de sig ju att Charlie låg i min mage - så nu är de dags att kliva upp i sedeln. Så runt 10kg ska jag försöka gå ner - har inte direkt satt något slut datum, tar de som de kommer då man har en liten numera. Men tycker mest de ska bli skönt att få en egen tid, då bara jag är själv och kan koppla bort Charlie en stund ( om de går ) R och hela de livet och bara fokusera på mig själv. För först och främst är jag Sophie, sen är jag mamma. Man får inte glömma bort de, lätt att man sätter sig själv i mammafacket först. För om jag inte mår bra, mår inte Charlie bra.

1 kommentar:

Simone sa...

Du har så rätt i det du säger! Först är man sig själv, sedan mamma! Barnen märker såååå av om man inte mår bra!