02 juni 2010

Onsdag

Rensat en hel drös med kläder här hemma. Tur balkongen finns så lillgrodan sover gott, så mamma kan rensa upp, sminka sig och fixa håret utan att känna någon stress. Snart ska vi ner på stan en sväng och strosa i de fina vädret. Ska kanske köpa något nytt till mig själv, vilket jag alltid lyckas med när jag är nere på stan. I går solade jag och vilket solarium vi har, love it. 20 spänn för 30 min. Galet billigt, galet bra.

I går vart de 4,5h promenerande i de vackra vädret, massa surr med Annelie. Mysig middag med fästis och massa mys med lillgrodan. Han börjar bli stor nu vårat älskade barn. Snart hela 8 veckor. Jag och Annelie pratade om när man slutade säga deras ålder i veckor - när gör man de egentligen? Haha.. bara en fråga som en mamma kan ställa.

6 kommentarer:

Finni - Elliotts morsa sa...

Tack! Jag har ingen aning faktiskt. Han var 65 cm för en månad sedan :) Dock väger han ca 10 kg nu, haha. Helt galet.

Hur stor är Challe?

Kramis

Sandra sa...

Hallå Sophie! Ja, jag älskar ordning & reda synd bara att det ska vara så dyrt! Du får passa på att köpa ngt fint i Sthlm! När ska ni dit? Jag åker hem imorgon och det ska bli otroligt skönt! Nej tyvärr så har jag inte fått ngt,man undrar ju vad det är för fel på en egentligen utan jobb i år igen =S jag tycker absolut vi ska ses över en glass. Jag är väldigt nyfiken på att få träffa Charlie och få höra om ditt nya liv som mamma! =) kram

Sara sa...

Vad skönt :) Ja precis, jag har också kommit in i det nya livet ordentligt nu. :) Så härligt :) Vad gjorde man innan barnen liksom? Vad tråkigt man måste haft det egentligen :)

Angelica sa...

Hej. Och förlåt, jag insåg inte förrän nyss att du skickat och frågat om vi skulle ses imorse. Vid den tiden sov jag djupt och måste ha läst det i sömnen eller något. Visserligen är jag hos Robin men hade ju svarat ändå. Fixade med presentkortet nu ikväll iallafall, näst sista dan så det var ju passande.

Hoppas allt är fint med er och att solen skiner där också. Visst skulle ni ner något snart förresten?

Kramar

carolina sa...

tack för din fina kommentar :)

Tova sa...

Hihi, ja man får verkligen passa på när dom sover ;) problemet är att Elliot nästan aldrig sover om dagarna, haha! Nätterna är desto bättre, och det får man ju kanske vara glad för...
Hur är allt med er? Fått in bra "rutin" i tillvaron och så? :)
Kramar