08 juni 2010

Skit


Hm hjärtat mitt hade en nästan lika dålig dag igår. Jag tror att de är för att han är förstoppad, dock har han bajsat (igår) men han brukar ju göra de minst 3-4ggr per dag och inte alls samma sorts avföring. Nu blev de jävligt mycket mammablogg här. Så idag ska jag försöka med att ge lite vatten mellan gångerna han får ersättning för att se om de blir bättre. Dock så sover han bra på natten, totalt 8h och 6 av dom i sträck. Så bör nog inte klaga.
Nu ligger han inne i vagnen och sover efter att han somnade i min famn. Han är så trött. I går fick han bara 5h sömn på dagen - 4 mindre än vanligt. Men glad och go som bara den och inget gråt. Den enda gången man ser tendens till gråt är när magen gör lite för ont, men då ger jag honom massage och då blir han glaskit igen.
Om det är någon som har något tips för hård mage till en sån här liten skit på 2 månader så skulle jag gladeligen ta emot de :)

4 kommentarer:

Maddy sa...

Stackars liten som har ont:( Jag brukar ge min kumminte när han har ont! Alltså hela kumminfrön ohc en halv kopp vatten som får koka upp tillsammans.Det hela ska få en lite svagare kissfärg men absolut inte vara genomskinligt!
Pröva...kanske funkar på honom...

Linda sa...

Milton var gnällig och grinig nästan hela tiden. Och det är som du säger, det gör verkligen ont i mammahjärtat.

Hoppas att det blir bättre snart! Ja en promenad snart tycker jag låter bra.

Kram!

carolina sa...

hoppas magen kommr igång, jag förstår honom, haha :( skämt åtsido, men det finns ju inget värre än att vara förstoppad!

svar: vad bra, då kan jag bara oroa mig över sprutan i rumpan då, haha, jag är så spruträdd ;)

Emma & Theo sa...

hihi tack här är det bara bra! Har en massa med flytten bara, det ska hinnas med 1000 grejer och så har man en sjukt pigg unge som inte vill ligga själv :P Hur är det själva då? Massa kramis