22 juni 2010

Promenad, Nya nappar och Mys


Hemma från en lång dag ute. Vart en 3h promenad med Annelie & Algot idag, efter promenaden gick vi på Barnenshus och kikade, Annelie är sugen på en ny vagn då hon har lessnat på sin begagnade och jag tyckte helt klart att hon och Algot skulle skaffa sig ett nytt åk. Så där kikade vi runt ett tag. Själv hittade jag en Voksi påse till i vinter som passar snyggt med våran bruna vagn. Så den ska vi slå till på imorgon. Dock jävligt dyr.. men när man har extremklimat här uppe med upp till 30 minus så får man tyvärr kosta på sig något extra varmt till Challe. Man fick även med ett sommartäcke just nu, så de är väl ok i alla fall. Köpte med mig ett par nappar hem, nu när Challe tar alla sorters nappar. Efter de gick vi hem till mormor för Challe var hungrig och så blev de massa mys me henne.

Nu väntar jag på att jag ska få gå och sola en sväng och sedan ska jag bättra på min manikyr, färga brynen och ta en lång dusch. Ska bli så skönt, grabbarna ska iväg och kika på fotboll så jag har lägenheten för mig själv. Härligt. I morgon ska vi hem till Annika och fika och träffa mammorna ur massagegruppen och efter de är de föräldragrupp. Så imorgon blir en fin dag den med. Så skönt att få komma ut och hitta på lite saker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig promenad!
Har nästan omvänt Kristian nu ;) Ska tillbaka till barnenshus med honom imorgon för att se så att det verkligen är den undanlagda vagnen vi vill ha :D Hehe var nog bra att samla argument...

Anna sa...

Vad du är duktig som är ute o går.
Ska börja snart igen jag också ;-)

sara - mamma till wilda sa...

Wilda älskar sittdelen, men då hon är lite liten har jag lagt in en fårfäll som bonar om. Trodde det skulle bli för varmt, men icke.

Det blev ingen shopping. Dålig rea som fan. Besviken =(

Stine - Mamma till Prins Wiggo sa...

vilken liten söting du har! jättefina nappar, låter som ni haft det trevligt!

Kram