14 juni 2010

G....I


Så sitter man här igen. Skyller på solens frånvaro och en son som leker i babygymmet för fullt. Vi var nyss ute på en promenad som växlade mellan sol, hårda vindar och spöregn - ja svensk sommar helt enkelt. Blev en grekisk sallad till lunch här hemma dock bytte jag ut fetan mot halloumi. Klart mycket godare. Fästis har bestämt sig för att vi ska börja med GI. (Han behöver då de inte, kanske en hint till mig haha) Fast de är ju riktigt god mat, tror de är mest för vi har så dålig matrutin och äter mest tråkig husman. Nu är de någon som vill ha mat här.

1 kommentar:

Nilla sa...

GI-mat är ju nästan vad jag måste äta nu med min gravid-diabetes... Helt okej mat faktiskt, bättre än det där möget viktväktarna tvingar i en... "Korv på grönsaksbädd" hade jag en viktväktande ex-svärmor som alltid bjöd på... SÅ ÄCKLIGT!!!

Kom bara ihåg att all mat som intas när ingen ser på inte räknas om man går på diet!! ;) *smyger i mig en liten bit choklad*