21 februari 2011

Måste ses


Såg på en otroligt bra dokumentär på svt-play igår kväll. Säljsekten.
Måste ses! Jag kommer aldrig beblanda mig med detta företag, kommer aldrig sätta min fot inne i deras butiker. När jag stöter på dessa stackars säljare ska jag ge dom ett värmande hej och pepp att lämna detta otroligt nedvärderande företag som utnyttjat människans innersta väsen - rädslan till att jobba 10-12h pass - utan rast eller mat. Att använda rädslan som arbetsmetod är inte okej. Dessa chefer och teamleaders var något ut av de värsta jag har "stött" på. Fy fan att människor kan vara så grymma mot varandra, maktgalna. Ens jobb ska vara ens trygghet, ens andra hem. Där man är en stor del av tiden på dygnet, en stor del av livet. Man ska känna sig "som hemma". Men inte på The Phone House. Där ska man känna rädslan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är helt sjukt vilken äcklig företagskultur de har skapat på det där stället. snacka om att ha misslyckats kapitalt med personalpolitiken. tur att det uppmärksammades. kram på er.