04 februari 2011

Bröllop


Jag vill gå på bröllop. Jag vill glädjas för någon annan. Jag vill kasta ris. Få inbjudningskort. Gråta en skvätt. Klä upp mig och min fästman. Ha högklackat, en liten party väska, uppsatt hår. Jag vill ta kort, gråta lite till. Lyssna på tal. Titta på glädjen, de vackra. Känna kärleken som värmer upp hela rummet. Vill äta god tårta, dansa och skratta.

Varför vill ingen gifta sig i vår vänskapskrets. Dom som har gift sig har gjort de litet eller obetydligt, utan fest eller bröllop. Vill ju glädjas för kärleken, de vackra. Varför, varför vill ingen ha ett riktigt bröllop. Åh ja vill.

Ja, jag vet.. vi bör kanske gifta oss.. ja. Men har ju inte bestämt oss än hur vi vill ha de, när, var och hur. Men jag vill ha ett stort bröllop med alla vänner, massa familj och inga barn. De är vad jag vill, vad min fästman vill de vet jag inte haha. Men jag vet att han vill gifta sig. Så de är ju bara o köra. Men om 2år. Då känner jag mig nog redo, då blir de partyt med stort P. Så håll utkik i brevlådan 2013.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, bröllop är härligt och det ska man fira ordentligt :).

Nilla sa...

Älskade vän, förlåt :) Är ju lite ekonomi inblandat också! MEN jag har hela skiten filmat iaf om du vill se... Blev TRE filmer, för Johan var så jävla långsam när han öppnade paket... 1½ film är bara paketöppning... skittråkigt att titta på!