27 januari 2011

Torsdag


Challes nya Molo

Dagens bestyr. Vart en dag på stan med Linda & Lovisa och Moa & Theo. Lunch, prat, shopping, funderingar, tankar och promenad. De känns i benen. Har gått mest hela dagen och började med att gå från oss till stan vilket är ca 5,7km och sedan till jobbet som är kanske 3km till. Plust allt spatserande i stan. Bättre än gymmet.

Mammas nya tröja
I morgon blir de promenad på förmiddagen sen hem och invänta ett paket. Min fina mamma har nämligen köpt en sulky till oss. En Teutonia Timmy svart. Så fin, liten (men stor) lätt och så bra, en av få med fullt liggläge (bara Kronans Sulky och denna som har de). Vår son är lång och längre kommer han ju bli, så då kommer denna vagn bli toppen som sista vagn. Mormor är helt enkelt väldigt snäll!

Charlies nya åk

I helgen är vi bortbjudna på middag. Vi ska även en sväng på stan och fika och titta på folk. Hälsa på morfar och mysa med honom. Städa, tvätta och göra fint. Ta kort. Kramas, pussas och uppskatta varandra. För varje dag vi får. Livet är skört. Ha en fin kväll.

5 kommentarer:

Anette sa...

Jo, Cornelis blev flaskmatad sen 2 veckors ålder, och honom är det inget fel på. Nu är han visserligen inte så lugn och harmonisk, haha, men ändå :) Nä, så länge man vet att barnet mår bra så ska man egentligen skita i vad andra har att säga. Med Cornelis fick jag ofta förklara mig, så den biten är jag redan inställd på att ta denna gången med.

Sarah sa...

Har kört den nu ett par dagar. Köpte vinter däck också så nu är jag redo för den norrländska vintern. Men vad skönt att ni fick en vagn. Har inte sålt vagnen vi hade tidigare så om benen skulle hänga utanför på sittdelen så har vi en extra (om den passar). Men jag hoppas att hon kan ha den tills hon är 2-3 år. Den är ju så smidig.

Anonym sa...

Är nog mer jag än hon som är nöjd men om hon kunde prata så skulle hon säkert säga att det var ett bra köp :P

sara - mamma till wilda sa...

Äh, man kan ju inte vara på topp jämt när det kommer till bloggen =)

Just därför håller jag mig ifrån affärerna. Har inte råd med en massa kläder just nu

Finni - Elliotts morsa sa...

Hjäääälp mig. Är jag efterbliven eller är dte något fel? Jag försökte beställa från babytrader men det står att det inte är aktoriserat när jag skrivit in alla kortuppgifter? Buhu, hur gjorde ni?

Kramar