19 januari 2011

Charlie, Challe, Hjärtat, Juvelen, Gos, Charmouse, Chompen


Detta är en dock för er som inte visste de
Vem kallar sin unge för dockan, hjälten, tuffingen, prinsen, prinsessan osv. år 2011!? Gha.. så förlegat. Använd namnet som ni har döpt unge till. Bara ett litet tips. Eller åtminstone något orginelt, något fint och framförallt inte så jäkla könsindelat och gammalt. Kom igen de är 2011 trots allt. Om jag inte är helt 100 så tror jag bara familjen Bernadotte får kalla sina avkommor för prins, prinsessan. Jag menar något måste ju våra största bidragstagare ha som sitt eget!

8 kommentarer:

Moster Mimmi sa...

Haha OMG syster yster, du är så skön. Love dig!

Sarah sa...

Jag är riktigt sugen på en! Hittade en på blocket som jag hoppas ska bli min!

Clara och en liten Moa sa...

Spot on.

Linda sa...

Om folk vill kalla sina barn för prins eller prinsessa eller what so evere så låt dom göra det. Jag ser inget fel i det?

Men alla har vi olika åsikter och tur är väl det :)

Sophie sa...

Linda: Nej! De är viktigt att hålla sin åsikt och jag tycker de är så trist när man objektifierar sina barn med epitet och titlar som ska visa vilket kön de hör till! Barn är barn. Ingen docka, riddare eller prins. Alla har rätt till sin åsikt och jag tycker så. Förstår att du inte tycker de spelar någon roll och de är din åsikt.

:) kram

Linda sa...

Det handlar väl inte om vilket kön dom är. Det är väl inget att hänga upp sig på. Vissa mammor (och pappor) tycker väl att det är gulligt att säga prinsen eller prinsessan till sina barn och då tycker inte jag att man ska säga att det är fel att göra det. Alla har rätt att kalla sin barn vad dom vill oavsett om det är 2011 eller 2038. Det finns säkert många som tycker att det är fel att kalla sina barn hjärtat eller juvelen också..

Jag förstår vart du vill komma med det här. Men saken är den att det spelar ingen roll om man slutar kalla flickor för prinsessa så är det ändå någon tjej som blir diskriminerad.. tyvärr.

Sandra sa...

Äntligen någon som tycker som jag! Är så sjukt less på alla "prinsar" och "prinsessor" som föräldrar gärna kallar sina barn nu för tiden. Min dotter är ingen prinsessa, hon är ett litet barn.

freja sa...

min dotter heter vega och vi kallar henne för vegaluttis eller bara luttis / luttan. min son hetrer marley och vi kallar honom marley mus eller marre.

min sambo kallar, av nån anledning, båda vara barn för biffen :S ..