21 januari 2011

Charlies Rum

Nu så är allt färdigt i hans rum och jag har tagit kort. Dock när de var mörkt. Är ett väldigt ljust rum, men som sagt fotat när de var kväll och då såg de lite murrigt ut. Vi har valt att inreda med mycket färg och form. De ska kännas ombonat och mysigt men samtidigt fräscht.

Gungstol ärvd. Hylla Ikea. De fina burkarna från SysterLycklig.


Kuddarna har mamma sytt i tyg från Ikea. Motiven från Syssla, ramar från Ikea.


Krokar från Design Torget. Matta från Mio.


Och så här ser du ut där han sover.

10 kommentarer:

Nilla sa...

Åh, vilket härligt litet djungelrum!!

Jag filurar på ett bodgårdsrum till tjejen... Vi bor ju på landet :) Såg en som hade en sån grön matta som er så hade de klippt traktorspår tvärs över och det tyckte jag var skithäftigt... Blir kanske nåt sånt!

Thess sa...

Åh va fint de är nu, var ju ett tag sen jag var hos er nu. Får helt enkelt ta mig hem till er snarast. Saknar dig och Challe mega mycket!

P&K

Anna-Carin sa...

Wow va mysigt! Ni har verkligen fått till de bra. Vi håller på med Stinas rum nu och de blir inte så mycket mer än en rolig tapet och färglagd möbler, orkar inte mer just nu =)

sara - mamma till wilda sa...

Vlken fin tapet!!!

Finni - Elliotts morsa sa...

Åh så fint :)!!

Sandra sa...

Himla mysigt rum, älskar alla färgerna!

Jo jag kom att tänka på det också, den är bara 1 meter lång så hoppar nog över den :) Men tack för tipset!

Anette sa...

Vad kul, och tack :)
Teutonian var jag väldigt nöjd med, fram tills att den brakade helt i chassit :/ Den gick alltså sönder i sidan där "krysset" som håller vagnen uppe är, så den vek liksom ihop sig på ena sidan. Den var inte direkt nån guppig terräng vi körde i då heller, utan vi var i ett köpcenter. Jag är så tacksam att det inte hände i rulltrappan! Nej, jag skulle inte rekomendera den vagnen även om jag var nöjd med den innan, för en vagn ska inte gå sönder bara sådär. Livsfarligt ju! Dessutom var bemötandet från teutonia inte nå bra efteråt och jag fick ingen ersättning för att min barnvagnsförsäkring gått ut knappt en månad innan. Vagnen var alltså bara 1 år gammal. Jag har annars varit nöjd med sonens gamla brio race som jag köpte därefter. Den har ju dock inte fullt liggläge, men det har funkat för min son att sova i ändå. Ratten man kan köpa till var väldigt omtyckt, dessutom är den billigare.
Hoppas du hittar nån vagn ni blir nöjda med.
Och det var ett väldigt fint barnrum du har fått till!

Linda sa...

Jätte fint! Nu när vi flyttar ska jag också göra iordning Miltons rum. Längtar! :)

Moster Mimmi sa...

Underbart sis! Love dig.

anouk - En Rookiemammas vardag sa...

Och gud så fint! :D

Haha njae... 86orna är långa i ärm men bra över bröstkorg. (sen är det kanske smaksak hur tight man vill att de ska sitta)

Ja funderar på att kuta in på Maxi och köpa en gräslig rosa sak som det var halva priset på.haha