26 januari 2011

Food


Här hemma har vi börjat med LCHF för 2veckor sen och ja, hittils tycker jag att de har funkat bra. Jag är ingen mack, pasta, potatis tjej. Så de funkar. Visst saknar man en smörgås någon gång eller smågodis.. men jag har syndat och ändå gått ner 3kg, tränar ju med så de ger väl sin del. Jag älskar verkligen grädde, skulle bara kunna äta vispgrädde haha .. så de är ju bra. Men jag fuskar med en frukt och med mycket grönsaker med mycket vitaminer i. Så ingen 100% LCHF:are. De bästa är att jag kan äta en choklad mouse nu på kvällen & ändå inte synda. Då de är 85% choklad och färska gubbar. Livet är gött. Sen ett annat plus är att man blir otroligt mätt på lite mat. Äter bara frukost, lunch, middag och en bit brie eller frukt som mellis. De klarar jag mig på. Annars brukar jag vara vrålhungrig mellan måltiderna.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Det där såg gott ut! Får man inte äta frukt när man kör lchf? Jag som älskar pasta hade nog inte klarat av de där :)
Köpte begad och den är grå bas och röd fleece suflett. Fick med en svart suflett också men den åker nog på framåt våren.

Sarah sa...

Frukt äter jag inte av så mycket ändå men skulle aldrig klara mig utan sallad och grönsaker! Äter alltid det till mat annars känns det tomt, ibland äter jag nästan mer det än själva maten :)
Jo men det är jag, var lite klurigt med chassit men när man väl kom på det så var det lugnt. Tror att den kommer att vara riktigt smidig när asfalten kommer fram.
Nu hoppas jag bara att lillan kan ha den tills hon är iaf 3 år.