30 augusti 2010

Skryt. (Läs inte, om du stör dig på "rosa fluff")


Vår lilla go skit älskar verkligen och sova. Som idag tex. Sovit från 22-08 sen 08.30-10 och sen 10.30-11.30 och sen lekt i 3 timmar och nu har han sovit sen 14.30. Sen leker vi till runt 18 sen sover han ca:30 min och sen lägger vi honom runt 21. Har frågat om han sover för mycket, men fick till svar att: barn kan inte sova för mycket eller för lite. Jag vet att jag inte ska klaga och de gör jag inte. Men ibland önskar jag att han "orkade" leka mer och vara uppe mer.

I övrigt så är han så otroligt jävla snäll och lätt denna go skit. Han skrattar på morgonen när han har vaknat och sen är han princip glad hela dagen. Han visar precis när han är trött och då är det bara för oss att lägga han i sin säng med hans snutte (en stor leopardsjal som är/var min) så somnar han oftast på 2 sek. När vi är ute med vagnen så somnar han oftast också bara av sig själv, ibland lite stök men max 5 min sen slocknar han. När han väl vaknar och åker vagn så är han hur nöjd som helst, skrattar, pratar och leker med någon leksak eller mobilen över vagnen. Leker och skrattar mycket och trivs att vara borta hos andra. Jag är så evigt tacksam att vårat barn är så otroligt snäll, lugn och harmonisk. Det gör mamma livet så lätt. Tack mitt älskade frö, du berikar, sprider glädje och gör oss bortskämd varje dag!

4 kommentarer:

Nilla sa...

:) Har samma tur som dig... Alice är inte ens 3 veckor gammal och sover redan jättebra på nätterna... Vaknar en (eller max två) gånger för att få en torr blöja och lite mat och sen sover hon tills jag kliver upp... Då vaknar hon och ligger och smackar nöjt och väntar på frukost.

Har bara varit de senaste 3 dagarna som varit lite småjobbiga, men hon skriker ändå mindre än de flesta i hennes ålder nu - trots dubbelsidig ögoninflammation!! Helt otroligt hur underbara de kan vara!!! Längtar tills Alice är lika stor som din så hon kan uppskatta lite mer lek och sånt... Men hon växer så snabbt... Ligger redan och lyfter huvudet och utforskar omgivningar med sina stora blå ögon!

Dessa barn har vi då rakt inte fått för våra synder, Sophie ;)

Tova sa...

Vad skönt! Och visst är det häftigt att alla bebisar är så olika, med sina egenheter, sömnvanor osv. ;)
Själv önskar man ju ibland att Elliot sov mer, han är ju som ett yrväder hela dagarna och ska jämt vara med där det händer. Iofs kanske det är därför han tränat upp sig och är så rörlig och stabil, hehe. Det gäller att hitta det positiva i allt ;) (och nätterna sover han ju faktiskt som en stock)

Sandra sa...

Vad bra att han är så duktig!

Finni - Elliotts morsa sa...

Åh tack vad gullig du är :)

Skönt att Challe är så snäll mot er. Avis!! Det kommer väl i tonåren ;) Heheh