22 augusti 2010

25år, Ost och Vin, Kalas, Underbar(n).

Så nu är man 25 år, halv vägs till 50. Visare? Ja, Klokare? Nja.
Hur har jag då spenderat min sista som 24 och mina första dagar som 25 (fyllde 21/8). I fredags så hängde jag på jobbet och hos Thess med Challe tills min fina fästis kom och hämtade upp gullungen. Dom åkte i väg och myste medans jag blev uppvaktad av mina tjejer. Kom hem till Thess lägenhet som var ner släckt och full med tända ljus och ost och vin i massor. Vilken kväll! Massa tjejsnack, gott vin och mumsiga ostar. Sov över och fick tårta på sängen av Nadja o Thess. Plus fick sovmorgon till kl 11. Underbart.

Sen kom mina killar och hämtade mig och firade mig med massa mys, tårta och present. Senare tog mamma hand om Challe medans jag och R åkte i väg på en 3 rätters och sen ett litet besök hos min käre bror som hade lite partaj. Kvällens slutade med hyrfilm och mys med Challe i sängen. Underbar födelsedag!

I dag har jag blivit uppvaktad av mamma, pappa, plast-farmor och bror med sambo. Fick massa fina presenter, även Challe. Min plastfarmor som inte har träffat Charlie sen han var runt 2V sa att hon aldrig hade skådat ett sånt snällt, lugnt och harmoniskt barn.. ja, vad ska man säga vi har haft det så jävla tur med den här go knulen! Överallt får vi höra att han är extrem. Visst att spädisar är snälla/lugna.. dom gör ju som inget annat än sover/äter/skiter om dom är nöjd. Men Charlie är ju "stor"kille nu och ja, han gör inte mycket väsen av sig och han är bara med, hänger på, är glad, säger i princip aldrig emot. Tydligen var fästis likadan.. Jag var en vild liten sak ;) så de kommer de med! Så lugn bara lugn.. snart är denna rosa fluffiga blogg borta ;)

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag har missat att du har fyllt år. Grattis i efterskott! Kram!

Finni - Elliotts morsa sa...

Wie tack!

Grattis i efterskott btw! Missade det helt! Hoppas att du fick en fin dag! Kramar på er

Finni - Elliotts morsa sa...

Du är så rolig som vet vad jag vill ha utan att jag ens skriver det! Fårskinnsjacka, svar ja!

Jag har faktiskt siktat in mig på H&Ms som kommer vecka 37! Acnes är liksom gråspräcklig och jag vill ha en mörkbrun eller svart :) annars är den fin!

Kramar!

Jannie sa...

Stort grattis i efterskott!
Vilken härlig uppvaktning du fick!
Finns inget bättre än o bli bortskämd...

Vilken bra lösning med babysimmet!
Kanon ju.Roligare o lägga de pengarna på något annat. Man är ju inte dirkt högavlönad som mamma! ha ha ha

Din going är ju hur söt som helst!
knubbig? Det är de allihopa! det är ju det som är så härligt.
De tjocka låren o dubbelhakan o allt annat.Victor vägde bara 3,1 när han föddes.50cm lång. Så jag är så himla glad att han har "tjockat" på sig lite.
För 2 v sen vägde han 6090 o var 60,5 cm lång.
Hur stor är Charlie?

Ha en härlig dag! Kram

sara - mamma till wilda sa...

JAg säger nu garttis. Bättre sent än aldrig hahaha