16 augusti 2010

En dag

Så här ser oftast Charlies dagar ut på ett ungefär.
Vaknar: kl 7.30 För en slurk mat (200ml) Somnar om till 10-11.
Äter: 210ml ers
Lek
Sover: 13.30- 15.30
Äter: 210ml
Lek
Äter 2 msk puré + Vatten
Lek
Sover: 17-18.30
Äter: 210ml
Lek
Ibland sover han en kort stund ca 30 min
Äter 240ml
Somnar för natten 20-21 och kan vakna runt 5 för en liten "nattmacka" ;) dvs. 200ml Ers.

Han brukar oftast orka vara uppe 3,5h innan han behöver sova. Han leker väldigt mycket och älskar att vara ute på stan, promenader eller dylikt. Älskar att gå i skogen där de finns träd att titta på. Mat älskar han som sagt och även sömn som ni kanske ser. Att han gillar att sova har han från sin far. Från mig har han sin "korta" stubin när han vill något tex. äta, då ska de ske på en gång annars kan han bli sur. Ja, som sagt på ett ungefär ser våra dagar ut så här och dom flyger i väg och snart står jag väl där med en 18 åring!

2 kommentarer:

Jannie sa...

Tack så jättemycket!
Va snäll du är!

O jag ser ju att du har en egen liten gosing!Å Charlie som är så fint. Det är ju så himla härligt! Läste att han var född i början av april, så han är ju ca en månad äldre än va Victor är.
Men så mycket grejer han kan redan!Så duktig!
När började han o vända sig om?
Jag är livrädd o missa d här hemma!
Ha en underbar dag!
Kramar

Clara och en liten Moa sa...

LYX! Tänk om min flicka kunde sova lite mer på dagarna och att hon höll i sina 7h på natten.. Hm, ge oss tips TACK ;)